dct_hybrid

MIS ON TOPELTSIDURIGA KÄIGUKAST?

Hyundai topeltsiduriga (DCT) käigukast ühendab manuaalkäigukasti efektiivsuse automaatkäigukasti kasutusmugavusega. Võrreldes traditsioonilise automaatkäigukastiga parandab DCT kiirendusvõimet ning vähendab CO₂-heitmeid ja kütusekulu.

Mõtle sellest kui käike automaatselt vahetavast manuaalkastist.

Topeltsiduriga käigukast tagab sõiduki juhtimisel manuaalkasti kasutamisele omase sõidutunde. Kahe siduri rakendamine ja vabastamine toimub igal käiguvahetusel automaatselt. Teisisõnu – kui alustad sõitu esimese käiguga, on tegelikult juba teine käik sisse lülitatud, aga pole veel aktiveerunud. Juhina tunnetad käiguvahetuse sujuvust.

 

dct_est3

 

Juhtides esimest korda autot, millel on topeltsiduriga käigukast, võib tekkida tunne, et autol on automaatkäigukast, sest käikude vahetamine toimub automaatselt. Erinevus on tuntav paigaltvõtul ja linnas ummikutes.Kuiva tüüpi topeltsidur kannab jõudu üle siduriketaste hõõrdumist kasutades ning sellest tulenevalt võib käigukast kuumeneda. Kõige sagedamini on selle põhjuseks:

  1. paigalseis tõusul (käiguvalits sõiduasendis ja piduripedaal vabastatud),
  2. sage äkiline kiirendamine (eeskätt tihedas liikluses),
  3. sõidukiirus, mis on ummiku tõttu pidevalt alla 10 km/h.

Probleeme on võimalik vältida, säilitades piisavat pikivahet ees oleva autoga ning vajutades alati piduripedaali (või kasutades Auto Hold funktsiooni), kui auto seisab paigal.

Katsed on näidanud, et võrreldes automaatkäigukastiga on topeltsiduriga käigukastiga auto kütusekulu väiksem.

Hyundai topeltsiduriga käigukast on saadaval järgmistele mudelitele: KONA, i20 Hatchback, i20 Active Cross, i30, i40, Tucson, IONIQ Hybrid ja IONIQ Plug-In.