Oled sa kunagi mõelnud, miks saavad autorallis kahest inimesest nii tugevad partnerid? Püüdsime kinni kõik meie sõitjad ja kaardilugejad, et saada neist rohkem teada ja uurida, mis teeb neist nii head võistluspaarid. Avasta huvitavat nende senise karjääri, samuti hobide ja kõrghetkede kohta.
Ott Tänak ja Martin Järveoja
 |
Verivärskelt maailmameistriteks kroonitud Ott ja Martin on uusimad Hyundai Motorspordi perekonna liikmed. Eestlastest meeskond iseloomustab ennast kui „töökad“ (Ott) ja „otsusekindlad“ (Martin). Nende tööeetika on tunnistuseks nende koostööst. „Minu kiiruskatse-eelne rituaal on veenduda, et olen teinud kõik minust sõltuva, et tulemus oleks võimalikult hea“, ütleb Martin, samal ajal kui Ott „lõdvestub ja keskendub“. Neist kahest on parem mehaanik Martini sõnul „sama mees, kes tavaliselt annab põhjust midagi parandada”. „Nii et tavaliselt mina!“ täiendab Ott. Kui nad vahetaksid rollid, usub Martin, et tema saaks „väga hästi hakkama – kiiruskatsete vahelisel ülesõidul“. Ott on sama aus enda kaardilugeja ande osas: „Halb.“ |
Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul
 |
Belglased Thierry ja Nicolas on koos töötades täiesti omas elemendis. „Me oleme erinevad nagu tuli ja vesi,“ ütleb Thierry. „Samas tähendab see, et me täiendame teineteist“. Nad on võimelised töötama perfektselt kooskõlas, et saada kummastki kätte parim igal ajahetkel. „Meie suurim motivatsioon on nautida seda, mida me teeme,“ lisab Nicolas uhkelt. „Me surume alati üksteisel kätt ja soovime teineteisele edu enne igat kiiruskatset.“ Ja kui on vaja auto kallal tööd teha, on nad võimelised samasuguseks harmooniliseks koostööks. „Nicolas paneb kõik osad valmis ja mina saan keskenduda käesolevale tööle. Me aitame teineteist.“ Aga mis siis, kui rollid oleksid vastupidised? „Oleksime kiired, kuid me ei jõuaks finišisse,“ muigab Nicolas. |
Dani Sordo ja Carlos del Barrio
 |
Hispaanlased Dani ja Carlos ühendasid pärast 2013. aasta rallivõitu Saksamaal taas jõud, et 2018. aastast kõrges mängus osaleda. Esmakordselt sõideti koos võidu juba 2003. aastal. „Ta oli vaid 20-aastane ja otsis kogenenud kaardilugejat,“ meenutab Carlos. Seitsmeaastase vaheaja järel saadi 2011. aastal taas ralliautos kokku, mis tõi kaasa mõned WRC poodiumikohad. „Me nautisime häid aegu, sealhulgas minu esimest võitu Saksamaal,“ ütleb Dani. „Loodan, et saame seda veel mõnigi kord Hyundai Motorspordi meeskonnas korrata.“ |
Sébastien Loeb ja Daniel Elena
 |
WRC ajaloo kõige edukam rallipaar, Sébastien ja Daniel, toovad võistkonda tohutu hulga kogemusi ja meelekindlust. Olles koos töötanud enam kui 20 aastat, on meie Prantsusmaa/Monaco meeskonnal kadestamisväärne teineteisemõistmine, mida tõestavad üheksa maailmameistritiitlit. „Danielil on hea tasakaal: ta ei pruugi väljaspool autot tõsine välja näha – ta on väga naljakas, kuid kui on vaja tööd teha, keskendub ta käsilolevale ülesandele, et saaksime anda endast parima.“ Daniel on sama kiitev ka Sébastieni suhtes: „Ta töötab väga kõvasti ja sõidab, kasutades oma mõistust – see on meie edu saladus.“ Kas tal on halbu harjumusi? „On olemas Greenwichi meridiaani aeg ja Sébastien Loebi meridiaani aeg – kindla peale tund hilinemist,” naljatab Daniel. |