Hyundai pakub laia valikut hübriidautosid

Mida tähendab hübriid?

Hübriidi mõistet on algselt kasutatud bioloogias, kus see tähendab kahe liigi ristumist. Sõidukite puhul on hübriid kahe erineva jõuallikaga auto. Hyundai jaoks tähendab see, et ühes ja samas autos on nii elektri- kui ka sisepõlemismootor (bensiin või diisel). Klientide soovidele ja vajadustele vastu tulles, pakub Hyundai laia valikut väga erinevaid hübriide.


Kerghübriid ja mikrohübriid

Kerghübriidsüsteemiga autos on lisaks Start-Stop süsteemile generaator-käiviti, mis toetab kohapealt liikuma hakkamist ja vähendab nii kütusekulu. Hyundai Tucsonil on 48 V kerghübriidsüsteem. 1,6-liitrise diisemootoriga saavutab see võimsuseks 136 hj ja 2,0-liitrise diiselmootoriga 185 hj.

Hübriidtehnoloogiast räägitakse mõnikord juba siis, kui autos on Start-Stop süsteem ja väike elektrimootor, mis abistab sõitu alustades. Praktikas lülitub sellises mikrohübriidis sisepõlemismootor näiteks valgusfoori taga seistes välja, ja käivitub uuesti, kui juht tõstab jala pidurilt või vajutab sidurit. Kõigil praegustel Hyundai mudelitel on see süsteem olemas.


Hübriid

Hübriidautod on välimuselt erinevad, kuid neid ühendab see, et neil on kaks jõuallikat: sisepõlemismootor (üldjuhul bensiin) ja elektrimootor. Elektrimootori jaoks saadakse energiat kineetilist energiat talletades. Näiteks allamäge sõites või pidurdades saab auto kiirust generaatori abil aeglustada. See teisendab pöörlevate rataste energia elektriks, mis salvestatakse akusse. Auto kasutab sõitmiseks akumuleerunud elektrit, kuid seda jätkub ainult väga lühikeste vahemaade jaoks. Akut ei saa laadida välisest toiteallikast. Neid autosid nimetatakse ka täishübriidiks ja iselaadivaks hübriidiks. Auto kasutamine ei erine praktikas sisepõlemismootoriga auto kasutamisest. Hyundai hübriidmudeliteks on 105 hj bensiinimootori ja 43,5 hj (32 kW) elektrimootoriga IONIQ Hybrid ja KONA Hybrid.


Pistikhübriid

Nagu nimigi ütleb, saab pistikhübriidi laadimiseks pistikusse ühendada. Pistikhübriide nimetatakse ka laetavateks hübriidideks või plug-in hübriidideks. Lisaks sõidu ajal energia talletamisele saab akusse elektrit kas tavapärasest pistikupesast või elektriauto laadimiseks mõeldud laadimisseadmest. Hyundai IONIQ Plug-in’il on 61 hj (44,5 kW) elektrimootorile lisaks 105 hj bensiini sisepõlemismootor. Liitumioon-polümeerakust piisab tavaliselt pelgalt elektriga sõitmiseks sõltuvalt tingimustest umbes 52 kilomeetriks; linnatingimustes isegi rohkemaks.  Kui täiselektriline sõiduulatus on ammendunud, saad bensiinimootori abil jätkata hübriidina ja ühendada sõiduki laadimisseadmega siis, kui selleni jõuad. Kui sinu igapäevased sõidud on lühikesed ja laadimine on lihtsasti korraldatav, võid pikka aega sõitagi ainult elektriga.

 

 

Aku salvestab sõidu ajal elektrit, nagu eespool kirjeldatud. Kui elektriga sõitmiseks on tarvidus alles teekonna lõpus, saad alguses valida hübriidrežiimi. Sel juhul kasutab auto esmajärjekorras sisepõlemismootorit ja samal ajal laeb selle abil akut.

Kui käes on see teekonna osa, mida juht soovib sõita elektrimootoriga (nt linnaliikluses), valitakse sõidurežiimiks elektrimootor. See tähendab, et juht saab soovi korral valida, kas sõidab sisepõlemismootori või elektri abil, aga vaikimisi teeb valikud auto. Laetava hübriidiga sõitmine ei erine praktikas tavalise sisepõlemismootoriga autoga sõitmisest.


Mis on head või kasulikku elektrimootorist võrreldes sisepõlemismootoriga?

Elektriga liiklemine on soodsam kui vaid traditsiooniliste kütustega sõitmine. Elektrimootor toetab sisepõlemismootorit sõidu alustamisel ja sõidu ajal kiirendamisel, muutes näiteks liiklema hakkamise ja möödasõidud kiiremaks.

Elektri eeliseks on ka see, et selle kasutamine auto jõuallikana ei tekita sõidu ajal CO2-heidet. Mõnedes suurtes linnades on kesklinnas piiratud sisepõlemismootoriga autode liikumist – Eestis seda veel ei ole.


Sulle võiks veel huvi pakkuda

Hyundai elektriautod

Enamlevinud küsimused hübriid- ja elektriautode kohta