Close

Enamlevinud küsimused hübriid- ja elektriautode kohta

Kuidas elektriauto laeb 12 V lisaakut? Näidikule ilmus kilpkonna märk, mida see tähendab? Nendele ja paljudele teistele levinud küsimustele leiad vastused siit.

Laadimine Sõitmine Hooldus

Laadimine

Elektriautode laadijaid on paigaldatud üle Eesti ja need asuvad käidavate kohtade lähedal: ostukeskuste, bensiinijaamade, kortermajade, kaupluste juures. Laadijaid aitab kiiresti  leida auto navigatsioonisüsteem.  Laadimispunktid maailma eri paigus leiad siit. Hübriidmudeli puhul ei pea sa laadimisele mõtlema. Auto laeb akut sõidu ajal, pidurdades ja tühikäigul.

Laadimisaeg sõltub sellest, kui tühi on sinu auto aku, kui suur on laadija võimsus ja kui palju energiat auto suudab vastu võtta. Täpsemat teavet leiad mudeli tehnilistest andmetest või meie edasimüüjalt.

Võimalik, et luuk on lume või jää tõttu raske avada. Puhasta luuk ja selle ümbrus lumeharjaga lumest ja jääst ja proovi uuesti avada. Kui luuk siiski ei avane, koputa mõõduka jõuga luugile, et purustada luuki ümbritsev jää ja ava luuk. Enne laadimispistiku ühendamist puhasta luugi alt laadimisühenduste ümbrus lumest. Laadimise lõpetades puhasta laadimisühenduste ümbrus sinna tuisanud lumest või sadanud vihmast enne luugi sulgemist.

Võimalik, et on tekkinud rike vooluvõrgu ühenduse või laadimisseadmega. Ühenda laadija vooluvõrgust ja auto küljest lahti. Kontrolli visuaalselt laadimisseadet ja vooluvõrgu ühendust, kas on väliste vigastuste tundemärke. Kui auto originaalsel laadimisseadmel on vigastuste tundemärke pöördu Hyundai esinduse poole.

Kui elektriauto on laadimisjaamaga ühendatud, saab auto soojendus- ja jahutussüsteeme töös hoida. See pikendab ka laadimise aega sõltuvalt kui suure koormusega süsteeme kasutatakse. Lihtsaim viis on kontrollida näidikupaneelil laadimise lõpuni jäävat aega.

Helista laadimispunktis näidatud klienditoe numbrile. Kui autot ei ole võimalik laadida, siis võtke ühendust autoabiga.

See sõltub teie kodusest elektrisüsteemist: mitu faasi on kasutusel, peakaitsme võimsus, faaside jaotus jne. Soovitame konsulteerida elektritöödele spetsialiseerunud ettevõttega.

Pikendusjuhet ei ole soovitatav kasutada. Kui peaksite seda siiski tegema, siis kerige pikendusjuhe täies ulatuses lahti. Peate veenduma, et pikendusjuhe on sobilik vajaliku suurusega voolu edasi andmiseks.

Sõitmine

Kui turvaline on elektriauto?

Tänu auto põhja alla paigutatud akuplokile asub elektriauto raskuskese erakordselt madalal. See parandab auto manööverdamisvõimet ja liikuvust. Autodel on autonoomne hädapidurdus- ja pimenurga jälgimissüsteem, lisaks veel sõidurajal püsimise abisüsteem. Intelligentne kiirushoidik hoiab lisaks püsikiirusele automaatselt ka ohutut pikivahet sinu ja ees sõitva auto vahel. Ohutuse seisukohalt kõige tähtsamate autokere struktuuride tugevdamiseks on kasutatud kuumstantsimist, kõrgtehnoloogilisi liimaineid jms.

Elektriaku (liitiumioon-polümeeraku) on loodud spetsiaalselt põhjamaisesesse kliimasse. Hyundai väljatöötatud akude soojusjuhtimissüsteem kindlustab elektriakude suurema ökonoomsuse ja pikema eluea. Kui auto on jäänud suure külmaga mitmeks päevaks seisma, võib juhtuda, et aku vastupidavusaeg on lühem. Seega planeeri oma käike nii, et kui suure pakasega pole autot mitu päeva kasutatud, siis enne pikemat sõitu arvesta, et autoga võiks laadimispunktist läbi käia. Kuna auto ühtlasi ka soojeneb laadimise ajal, siis peale laadimist saad istuda sooja autosse ja alustada teekonda.

Hyundai suurte akude jõul töötavate elektriautodega saab linnas sõita ligi 700 km ja kombineeritult umbes 460 km. Tegelikku sõiduulatust mõjutavad sõidustiil ja ilmastikutingimused. Pistikhübriidmudelid võimaldavad puhtalt elektri jõul sõita umbes 52 km, misjärel lülituvad need automaatselt bensiinimootorile ja sõitu saab jätkata nagu hübriidiga.

Hyundai elektriautodel on sisseehitatud hoiatussüsteem, mis näitab üsna täpselt, kui suur on sõiduulatus. Laetav hübriid lülitub ümber bensiinimootorile, kui elektriaku on tühjenenud 15%-ni. Samal ajal hakkab bensiinimootor elektriakut laadima, kuid kõige efektiivsem on teha seda siiski laadija abil. Hübriidi elektriakut pole vaja laadida, sest see laeb end sõidu ajal automaatselt.

Elektriautod on tuntud oma vaikse ja sujuva sõidu poolest. Linnaliikluses elektrimootorit kasutavad täishübriid- või pistikhübriidautod on samuti väga vaiksed. Ka uued kerghübriidsõidukid on üllatavalt vaiksed, näiteks Hyundai BAYON. Hübriid- ja elektriautod on autod nagu kõik teisedki. Nendega sõitmises ei ole midagi keerulist.

See lamp süttib kui kõrgepingeaku on tühjenenud kriitilise piirini. Ühendage auto esimesel võimalusel laadijaga. Kui jätkate sõitu, võib aku tühjenemise tõttu auto ka seiskuda.

Nii nagu sisepõlemismootoriga autol sõltub kütuse kulu ilmastikust, temperatuurist, teeoludest, sõidukiirusest, sõidustiilist ja rehvirõhust, on samadest teguritest mõjutatud ka elektriauto elektrikulu. Tavapärased ökonoomsust soodustavad tegurid ja sõiduvõtted on abiks ühe laadimisega pikema sõiduulatuse saavutamisel.

Auto näidikupaneelis saab jälgida tehtud sõitude elektrikulu. Näiteks: elektrikulu on 15 kW 100 km kohta. Korruta 15 kW oma elektritariifiga ja saad elektri maksumuse 100 km kohta. Pistikhübriidi kasu tuleb kõige paremini välja kui akut laetakse vooluvõrgust võimalikult sagedasti, ideaalis alati kui aku on tühjenenud. Mida suurem on elektrisõidu osakaal, seda ökonoomsem on auto.

Hooldus

Kui auto on pargitud, siis auto süsteem kontrollib 12 V aku laetust perioodiliselt ja laeb seda vastavalt vajadusele – vähemalt iga kolme päeva möödudes. Kui auto on laadijaga ühendatud, toimub automaatselt ka 12 V aku laadimine.

Hyundai annab kõrgerpingeakudele garantii – 8 aastat. Tegemist on kaua kestma loodud tootega.

Elektrioautot ei ole lubatud pukseerida, transport on ette nähtud veduki peal.

 

Päästeametil on sise-eeskirjad sellisteks olukordadeks. Elektriauto põlema süttimisel tuleb esmalt teavitada ümbritsevaid inimesi tekkinud ohust ja võtta ühendust päästeametiga.

Tarkvara uuendused elektriauto süsteemidele tulevad tootjatehaselt vastavalt vajadusele. Regulaarset tarkvara uuendust või n-ö kalibreerimist ette nähtud ei ole. Kui soovite kontrollida kas autole on tootjapoolseid tarkvarauuendusi tuleks pöörduda Hyundai teenindusse.

Elektriauto vajab regulaarset hooldust kord aastas või iga 15 000 km järel.  Vahetamist võib vajada salongiõhu filter, pidurivedelik, reduktori õli. Lisaks on ette nähtud auto süsteemide kontroll diagnostikaseadmega. Soovitame hooldused teostada ametlikus Hyundai esinduses, sest elektriauto tehnoloogia on väga spetsiifiline ja vajab margipõhiseid teadmisi. Ebapiisav auto kontroll võib hilisemalt tekitada suuri remondi- või hoolduskulusid.

Tule proovisõidule

Sulle võiks veel huvi pakkuda

Hyundai firmaautoks

Vaata lähemalt

Hyundai elektriautod

Vaata lähemalt

Hyundai hübriidautod

Vaata lähemalt