Close

Suuremaks kasvanud uhiuus Hyundai KONA on eelkäijast avaram ja nutikam ning täis kõrgtehnoloogilist mugavusvarustust

Valida saab täiselektrilise (EV) ja hübriidajamiga (HEV) mudeli vahel ning mõlemast on saadaval ka sportlik N Line’i versioon. Uue KONA avaram ja mitmekülgsem siseruum teeb sõidu igal istekohal mugavamaks ning seadistatav iseavanev tagaluuk pagasi laadimise lihtsamaks. Sportlik SUV parandab kasutajakogemust mitmete edumeelsete tehnoloogiatega, mille seas on mh kaks 12,3-tollist laiekraani, erinevad intelligentsed juhiabisüsteemid (ADAS) ja tarkvarauuendused õhu kaudu.

Hyundai Motor Company avaldas üksikasjalikumat teavet oma uue põlvkonna KONA linnamaasturi kohta. Senisest suurem mudel on saadaval nii täiselektriauto (EV) kui ka hübriidi (HEV) kujul ning mõlemast on valminud ka sportlik N Line’i versioon.

Uue futuristliku disainiga KONA arendamist alustati täiselektrilisest mudelist – üsna ebatraditsiooniline lähenemisviis auto projekteerimisele, mis peegeldab Hyundai Motori kiirendatud elektrifitseerimise strateegiat. Tulemuseks saadi mudel, mille kõik versioonid on tulvil uusimat tehnoloogiat, mugavusvarustust ja praktilisi funktsioone.

Valmistasime KONA praktiliselt igaühele ja igasuguse elustiili jaoks – koos valikuvõimalusega mitme tänapäevase jõuajami vahel ning terve rea uudsete tehnoloogiate ja disainijoontega, mis toovad lisaväärtust meie klientide igapäevaellu. Hyundai on pühendunud optimeeritud liikumiskogemuse pakkumisele, et rahuldada meie klientide eri elustiilide vajadusi,“

ütles Heui Won Yang, Hyundai Motor Company asepresident ja sõidukite arendamise tehnikaüksuse juht.

Disainielemendid, mis lisavad sportlikku stiili ja parandavad suutlikkust

Katkematu pikk horisontaalne valgusriba autoninal annab uue mudeli igale versioonile harmoonilise ja ainulaadse välisilme. Erinevalt teistest versioonidest koosneb see valgustriip täiselektrilise KONA puhul kõrvuti asetsevatest pikslitest ning ühtlasi on see ka esimene sellise ikoonilise kujunduselemendiga Hyundai mudel.

Linnamaasturi sportlikku iseloomu rõhutavad jõulised rattakoopa kaared koos integreeritud esi- ja tagatuledega, dünaamilise kiilukujulise reljeefiga küljepaneelid ja pikk kroomliist, mis jookseb vööjoonelt kuni üles spoilerini välja. Erikujundusega 19-tollised veljed on loodud spetsiaalselt uue KONA jaoks.

Hübriidajamiga versioon (HEV) on varustatud ülemiste ja alumiste  aktiivõhuklappidega (AAF). Need annavad hübriidmudelile elektriautoliku ilme, parandades samal ajal auto aerodünaamikat.

Sportautodest inspireeritud N Line’i versioonile lisab agressiivsust tiivakujuline kaitseraud ees ja taga, topelt-väljalasketorud ja hõbedased küljekarbilaiendid, mis rõhutavad selle ralliautolikku suutlikkust. Valikvarustusena on saadaval ka musta värvi katus ja 19-tollised eksklusiivse N Line’i eridisainiga valuveljed. Auto sees kuuluvad N Line’i versiooni varustusse stiilsed metallpedaalid ja N-brändi käigukang.

Suurem ja nutikam siseruum

Uue KONA avaramas ja mitmekülgsemas siseruumis on kõigil mugavam sõita ning lihtsam ka oma pagas ära mahutada. Võrreldes eelmise põlvkonnaga on uuendatud mudeli teljevahe 60 mm pikem, jalaruum 77 mm pikem ning pearuum tagaistmel 11 mm kõrgem. Tänu sellele on uue KONA salong avaraim omas klassis. Õlaruumi on tagaistmel 1402 mm, mis on samuti parim näitaja omas klassis, pakkudes reisijatele „eluruumi“, kus end mugavalt ja vabalt tunda. Ka KONA õhukesed ja jäigad istmed, millel on paksust ainult 85 mm, tekitavad tagaistujaile lisaruumi.

Tänu elektroonilise käiguvahetuslüliti ümberpaigutamisele keskkonsoolist otse rooli taha on tekkinud rohkem avatud ja puhast hoiuruumi esiistmete vahele, kus saab hoida joogitopse ja käekotte.

Täielikult kokkuklapitav tagaiste ja pakiruum selle taga pakuvad kokku kuni 723 liitrit hoiuruumi (vastavalt SAE meetodile), et rahuldada klientide vajadusi pagasi mahutamisel koos selle mugavama peale- ja mahalaadimisega.

Kaks armatuurlauda integreeritud 12,3-tollist laiekraani tagavad ergonoomilise kasutusmugavuse, valikvarustusena pakutavad puhkeasendiga esiistmed aitavad aga tänu optimeeritud keharaskuse jaotusele leevendada väsimust pärast pikamaasõite.

Oma klassi parimad tehnoloogiad, mis lisavad kasutusmugavust

Tänu tarkvara uuendamisele õhu kaudu (OTA) on uue põlvkonna KONA hooldus ja eri süsteemide ajakohastamine lihtsam kui kunagi varem. See võimaldab autoomanikel kulusid kokku hoida ja olla kindel selles, et autos on alati olemas uusim tarkvara, muutes kasutajakogemuse veelgi paremaks. 

Pakiruumi kasutamisel lisab mugavust seadistatav iseavanev tagaluuk. Juht saab valida endale sobivaima tagaluugi avanemiskõrguse ja -kiiruse kas teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraanil või vajutades luugi sulgemislülitit 3 sekundit järjest, kui luuk on jõudnud soovitud kõrgusele.

Kasutusmugavust lisavad ka KONA asendimäluga istmed ja mitmed laadimispesad, sealhulgas juhtmevaba laadimissüsteem. Väga mugav on autojuhi jaoks ka uue KONA elektroonilise juhtimistehnoloogia osaks olev uudne digitaalne puutevõti (Digital Key 2 Touch), millega saab auto oma nutitelefoni või nutikella abil lukustada, avada ja käivitada, kasutades turvalist lähiväljasidet (NFC).

Uus KONA saab kaasa rohkelt erinevaid tipptasemel juhiabisüsteeme (ADAS), mille seas on näiteks esikokkupõrke vältimissüsteem (FCA), sõidurajal püsimise abisüsteem (LKA), pimenurgas tuvastatud sõidukiga kokkupõrke vältimissüsteem (BCA), ohutu väljumise hoiatus (SEW), intelligentne piirkiiruse järgimise abisüsteem (ISLA), juhi tähelepanu hajumise hoiatussüsteem (DAW), pimenurga jälgimismonitor (BVM) ja kaugtulede automaatlülituse süsteem (HBA). Lisaks on KONA varustatud ka mitmete auto juhtimist hõlbustavate süsteemidega – nende hulka kuuluvad näiteks isekohanduv kiirushoidik (SCC), navigatsiooniinfot järgiv intelligentne isekohanduv kiirushoidik (NSCC), sõiduraja jälgimise abisüsteem (LFA) ja maanteesõidu abisüsteem (HDA).

Ohutu parkimise tagamiseks annab uus KONA juhi käsutusse terve rea intelligentseid tehnoloogiaid, mille seas on täisvaatemonitor (SVM), tagurdamisel tuvastatud ristsuunalise liiklusega kokkupõrke vältimissüsteem (RCCA), hoiatus ees, taga ja külgedel tuvastatud takistuste eest (PDW), parkimiskohale tagurdamisel tuvastatud takistusega kokkupõrke vältimissüsteem (PCA) ja kaugjuhitav iseparkimissüsteem (RSPA).

Mootorid

Uue KONA hübriidversiooni jõuallikaks on spetsiaalselt kalibreeritud 1,6-liitrine otsesissepritsega GDi-mootor koos selle paariliseks oleva elektrimootoriga, mis tagab muljetavaldava kiirenduse ja energiatõhususe. Hübriidajami kombineeritud võimsus on 141 hj ja pöördemoment kuni 265 Nm.

* Artiklis kirjeldatud tehnilised näitajad ja varustus võivad sõltuvalt mudeli varustustasemest ja versioonist ning turupiirkonnast varieeruda.