Close

Hyundai Motori IONIQ 5 N – sportlike elektriautode uus etalon

Hyundai N-brändi esimene sportlik täiselektriauto kehastab N-suutlikkuse kolme peamist loomuomadust: see on kurvides kihutaja, valmis võidusõiduks ja samal ajal igapäeva sportauto. Täiesti omanäolise IONIQ 5 N müük algab Baltikumis 15. veebruaril 2024 hinnaga 78 990 eurot. Lisavarustusena on võimalik lisada vaid panoraamkatus, ning eri- või mattvärv.

IONIQ 5 N saab kaasa terve rea eksklusiivseid N-funktsioone ja -sõidurežiime: N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense ja Track SOC.

Alates esmaesitlusest juulis toimunud Goodwoodi mootorispordi festivalil (Festival of Speed) on Hyundai Motor Company sportlik IONIQ 5 N ümber lükanud mitmeid täiselektriautode võimekuse kohta levinud eelarvamusi.  

Pole mingit kahtlust, et IONIQ 5 N kujutab endast tähelepanuväärset verstaposti suure jõudlusega elektrisõidukite maailmas. Hyundai N-tootemargi esimeses täiselektrilises sportmudelis on kasutatud Hyundai Motor Groupi üleilmset elektriautode moodulplatvormi (E-GMP) koos N-mootorispordi jaoks välja töötatud tehnoloogiatega, mida on lihvitud ja täiustatud elektrifitseeritud Rolling Lab-projektide põhjaliku arendustöö käigus.Täiesti uus mudel kehastab N-suutlikkuse kolme peamist loomuomadust: see on kurvides kihutaja, valmis võidusõiduks ja samal ajal igapäeva sportauto. IONIQ 5 N tähistab uue ajastu algust juhikesksete ja sõidurõõmule orienteeritud elektriautode jaoks, mille tipptasemel tehnoloogiad tagavad suurepärase võistlusrajavõimekuse.  

Kurvides kihutaja koos kahe mootoriga nelikveo ja rallisõidust inspireeritud juhitavusega IONIQ 5 N viib oma muljetavaldava kurvisõiduvõimekusega autosõidu täiesti uuele tasemele. Mitmed täiustused kerestruktuuris, roolimehhanismis ja pedaalisüsteemis muudavad IONIQ 5 N väga dünaamiliseks sõidukiks, mis pakub põnevust otsivatele autojuhtidele tõeliselt kaasahaaravaid sõiduelamusi. 

N-Pedal-tarkvara parandab mootori reaktsiooni pedaalivajutusele ja auto käitumist kurvi sisenemisel, seades esikohale tundliku juhitavuse ja jäljendades sisepõlemismootorile sarnaseid omadusi. Sõidurežiim N Drift Optimizer aitab säilitada driftimisnurka, juhtides reaalajas mitme eri süsteemi koostööd, samal ajal kui funktsioon Torque Kick Drift imiteerib driftimise silmapilkseks alustamiseks siduripedaali kasutamist. Režiim N Torque Distribution võimaldab reguleerida pöördemomendi jaotust esi- ja tagatelje vahel 11-astmelisel skaalal, optimeerides auto kurvisõiduomadusi. Tagatelje elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal (e-LSD) parandab suutlikkust pööretel ning muudab auto väledamaks ja paremini juhitavaks.  

IONIQ 5 N on varustatud pilkupüüdvate 21-tolliste sepistatud alumiiniumvelgedega, mis vähendavad vedrustamata massi ja suurendavad üldist jõudlust. Elektrooniliselt reguleeritav vedrustus koos täiendavate rattaanduritega ja spetsiaalselt häälestatud suuremate täiustatud amortisaatoritega parandab auto sooritusvõimet veelgi, tagades mugava ja samas dünaamilise sõidu. 

Võidusõiduks valmis tänu täiustatud PE-süsteemile, aku tõhusamale jahutamisele ja N Brake Regen-regeneratiivpidurdamisele IONIQ 5 N paistab elektriautode seas silma oma sportliku iseloomuga – tänu paljudele muljetavaldavatele tehnilistele uuendustele saab sellega kihutada ka ringrajal.  

IONIQ 5 N südameks on suure võimsusega elektrimootorid, mis saavutavad suurimaks pöörlemiskiiruseks muljetavaldavad 21 000 p/min ja annavad juhi käsutusse tohutu võimsuse – 478 kW/650 hj. Erakordse jõudluse teeb aga veel põnevamaks N Grin Boost-funktsioon, mis võimsust 10 sekundiks veel astme võrra suurendab, parandades kiirendust ja lisades närvikõdi. 

Mis puudutab IONIQ 5 N kiiret ja hoogsat paigaltvõttu, siis selle eest kannab hoolt kolme erineva veojõutasemega stardiabi süsteem N Launch Control. See süsteem tagab auto silmapilkse kiirenduse, et iga start ideaalselt õnnestuks. 

Tippvõimsuse pikemaajaliseks säilitamiseks on IONIQ 5 N varustatud täiustatud aku termoregulatsiooni juhtsüsteemiga, mis on loodud selleks, et hoida ära liigsest kuumenemisest põhjustatud võimsuse langust. Süsteemi kuuluvad täiustatud mootoriõli ja aku jahutid koos suurendatud jahutatava alaga. Tänu sõltumatute jahutusradiaatorite lisamisele aku ja mootori tõhusamaks jahutamiseks suudab auto jõudluse halvenemist vältida isegi nõudlikes ringrajaoludes. 

Autojuhtidele, kes soovivad oma sõiduki energiakasutust veel paremini kontrollida, pakub IONIQ 5 N sõidurežiimi N Race. Vaid mõne nupuvajutusega saab juht teha valiku 2 variandi vahel: „Sprint”, mis pakub maksimumvõimsust lühikeste vahemaade läbimiseks, või „Endurance“, mis suurendab sõiduulatust, ent piirab selleks mõnevõrra tippvõimsust. Sellisel tasemel kontroll võimaldab energiatarbimist väga täpselt juhtida, tagades samal ajal ideaalse suutlikkuse. 

Hea pidurdusvõime on võistlusrajal otsustava tähtsusega. Seepärast on IONIQ 5 N varustatud võimsa N-pidurisüsteemiga, kuhu kuuluvad 400 mm esipidurikettad koos neljakolviliste monoplokk-pidurisadulatega ning 360 mm pidurikettad taga. Kõik need komponendid on valmistatud kergetest materjalidest ning tänu optimeeritud õhuvoole toimub ka nende jahutamine väga tõhusalt. 

Regeneratiivpidurdamise süsteem, mida tavaliselt kasutatakse energiatõhususe parandamiseks, on nüüd saanud pisut teise ülesande – suurendada pidurdustõhusust. Nii on regeneratiivpidurdamise süsteem IONIQ 5 N pidurdusjõu põhiallikaks ja mehaanilised pidurid täiendavad seda vastavalt vajadusele, tagades pikema vastupidavuse võistlusrajal. N Brake Regen-pidurisüsteem, mille suurim aeglustusjõud on lausa 0,6 G, kehtestab selle tööstusharu parima näitajaga pidurdustõhususele uue standardi. 

Igapäeva sportauto pakub dünaamilist ja emotsioonidest tulvil sõidukogemust IONIQ 5 N on rohkelt sõidurõõmu pakkuv elektriauto, mis sobib ideaalselt ka igapäeva sportautoks. Juhi sõidunaudingu seisukohalt on üks tähtsamaid tehnoloogiad N e-Shift, mis tagab täpse kontrolli jõuülekande üle ja imiteerib tavaauto käiguvahetusi. See pakub meeldivalt interaktiivset juhtimiskogemust, kuna jäljendab väga ehedalt tunnet, mille tavaliselt tekitab kaheksakäiguline topeltsiduriga käigukast sisepõlemismootoriga N-autodes. 

Selleks, et sõit veel kaasahaaravamaks muuta, on IONIQ 5 N varustatud N Active Sound +-süsteemiga, mis tekitab koostöös N e-Shift-funktsiooniga futuristlikke elektriauto hääli ning sisepõlemismootorile ja väljalaskesüsteemile iseloomulikku mürinat. Kõik need kõrvu paitavad helid lisavad üldisele sõidukogemusele uue sõidurõõmu suurendava kihi. 

Euroopa autojuhtidele pakub IONIQ 5 N lisaks ka funktsiooni N Road Sense. See uuenduslik funktsioon soovitab automaatselt sisse lülitada N-režiimi, kui on tuvastanud topeltkurvide eest hoiatava liiklusmärgi. See parandab sõidukogemust, optimeerides vastavalt teeoludele auto eri seadeid ning muutes sõidu dünaamilisemaks ja kaasakiskuvamaks. 

Suutlikkust parandav disain, mis rõhutab sportlikkust ja võidusõidupotentsiaali IONIQ 5 N välisilme demonstreerib tervet rida disainielemente ja proportsionaalseid muudatusi, mis rõhutavad selle sportlikku sooritusvõimet ja valmisolekut ringrajasõiduks.  

Auto proportsioone on mõnevõrra muudetud ja see on tehtud tavamudelist 20 mm madalamaks, 80 mm pikemaks ja suuremate rehvide kasutamiseks ka 50 mm laiemaks. Esiosa N-graafikaga funktsionaalset võret täiendavad õhkkardinad ja aktiivõhuklapid, mis parandavad jahutamist. Spoiler kaitseraua alaservas rõhutab auto madalat tee külge liibuvat hoiakut ja võidusõidule orienteeritud disaini.  

Eksklusiivne tiivakujuline spoiler tagaluugil ja tagadifuusor kaitseraua all aitavad juhtida õhuvoolu, hoolitsedes auto optimaalse aerodünaamika eest. Spoilerisse integreeritud N-eridisainiga kolmnurkne kõrge lisapidurituli ning musta kaitseraua katet ehtivad N-mudelile ainuomased efektsed ruudulipu mustriga reflektorid teevad auto tagant lähenejatele hästi nähtavaks. Hea nähtavuse eest läbi tagaklaasi auto taha kannab aga hoolt tagumine klaasipuhasti. 

IONIQ 5 N siseruumis võib näha mitmeid N-mudeliperele iseloomulikke disainielemente, mis ühendavad omavahel võidusõiduauto stiili ja funktsionaalsuse.N-rool on saanud uue kujunduse ning esmakordselt püüab sellel pilke efektne N-logo. Roolile on paigaldatud N-lülitid, mille abil juht saab valida soovitud sõidurežiimi ja muuta seadeid oma isiklikele eelistustele vastava sõidukogemuse jaoks. Spetsiaalne N Grin Boost-lüliti annab maksimaalsele kiirendusele ja sõidurõõmule kiirjuurdepääsu, käepäraselt roolile paigutatud hoovad lasevad aga kasutada N e-Shift- ja N Pedal-funktsioone.  

Madalamad istmed sobivad ideaalselt sportliku sõidustiiliga autojuhtidele. Nii esi- kui ka tagaistmeid kaunistavad N-embleemid, mis on esiistmetel kutsuvalt valgustatud. Kogu interjööri läbib võidusõidust inspireeritud kujundus, mida rõhutab ruudulipu muster uste läveliistudel, metallpedaalidel ja jalatoel.