Close

Uuenduslik ettevõte peab ka autoparki valides tuleviku poole vaatama

Hyundai IONIQ 5 on auto, mis nopib auhindu üle maailma – Eesti aasta auto 2022, Ühendkuningriigi aasta auto 2022, Hispaania aasta elektriauto 2022... Kuid ilma ei tee see ainult autoajakirjanike, vaid ka tarbijate seas.

IONIQ 5 on esimene keskklassi elektriauto, mis toob tarbijateni 800V kiire laadimistehnoloogia ning ainuüksi selle pinnalt on tegemist autoga, mis esindab tulevikku. Just tulevikuperspektiiv on see, mis pani ka Eesti tehnoloogiaettevõtte Filter endale IONIQ 5 soetama.

Filter asutati Eestis 1992. aastal ning praeguseks on ettevõtte kontoreid juba kuues riigis. Algusest peale on Filtri põhimõtteks olnud jätkusuutlik tegutsemine ja keskkonnahoidu panustamine – lisaks erinevate toodete müümisele toodab Filter näiteks klientidele päikeseenergiast voolu.

Kogu kontsernil on umbes 300 töötajat, kellest 60 toimetavad Eestis. Filtri autopargi suurus on umbes 40 autot ning IONIQ 5 on neist esimene täiselektriline, mis ei jää kindlasti viimaseks. Filtri kontrolleri Juta Mickfeldti sõnul on selge, et maailm liigub kindlas suunas ning IONIQ 5 on suurepärane võimalus ka oma töötajatele eeskuju näidata.

Juta sõnab, et maailma areng liigub üha kindlamalt elektri poole ning energiataristu areng näitab pigem elektrihinna odavnemist. Kui siia juurde lisada veel plaan ka ise taastuvatest ressurssidest elektritootmist laiendada, on käik igati loogiline.

Miks just IONIQ 5?

„Olen varem sõitnud ka mitmete teiste elektriautodega ja neil on alati midagi puudu olnud, mingi kompromiss tehtud,“ sõnab Juta. „Eelmine IONIQ oli liiga väike, aga KONA oleks juba enam-vähem sobinud.“ Kuid kui Ioniq 5 valikusse jõudis, oli Juta sõnul kõige selgemalt paigas hinna ja auto suhe.

„Kui alguses oli mure, et kuidas me saaks oma kogu autopargi kunagi elektrile üle viia, kui hooldusüksus ei pruugi tööpäeva äragi kesta, siis IONIQ 5 sõiduulatus on igatahes piisav ja see julgustas esimest autot ostma ja katsetama,“ räägib Juta.

Juta kiidab ka disaini, mis pälvib liikluses alati tähelepanu. „Ma pole inimene, kes üldiselt märkaks, kui mu autot vaadatakse, aga selle auto puhul on seda võimatu mitte märgata!“ Kiitust pälvib ka ruumikus – IONIQ 5 näeb paljude arvates väike välja, kuid see on petlik. Lühikeste ülendite tõttu on teljevahe väga pikk, kardaanitunneli puudumise tõttu põrand sile ja sõitjateruum üliavar.

Mugavustest toob Juta välja erinevat varustust alates 360-kraadi kaameratest kuni sõitjateruumi kiire soojenemiseni. „Kui me tööpäeva lõpetame, siis need töötajad, kel on elektriauto, istuvad autosse ja sõidavad minema, samas kui teised jäävad veel oma autosid soojendama,“ muheleb ta.

Kiitust pälvib ka teistelgi Hyundaidel ja Kiadel leitav funktsioon, mis suunatule sisse klõpsates kuvab vastava külje all toimuvast kaamerapildi näidikuplokki. Miinuste kohta küsides tõdeb Juta, et olemas võiks olla ka tagumine kojamees ning ukselinkide peidetud disain võib külmaga põhjustada linkide jäätumist. Mõtteid tootjale edastamiseks!

Kui hinnast rääkida, siis ei olnud edasist kokkuhoidu ja Filtri perspektiive arvestades enam mingit mõtet sisepõlemismootoriga autot valida. Ka oma töötajaid julgustatakse elektri poole vaatama – Tallinna kontori juurde on nüüdseks paigaldatud neli laadijat ning see on plaanis igal pool.

IONIQ 5 on end seni tõestanud täieliku universaalsõdurina – tal on olemas praktilisus ja ruumikus, aga ka esindusülesannete täitmiseks vajalik soliidsus. Kui elektriautoparki veelgi laiendada, ei ole välistatud ka teised margid, kuid IONIQ 5 on igatahes olnud samm õiges suunas.