• Uus i20 on Euroopa esimene seeriatootmises olev Hyundai, mis on inspireeritud uuest Hyundai sportlikust disainikeelest.
  • See on varustatud oma klassi kõige laialdasema ühenduvusteenustega ja kõige arenenumate turvafunktsioonidega.
  • Et optimeerida kütusekulu, on i20 esmakordselt saadaval elektrilise 48V kerghübriidajamiga.
  • Täiesti uue Hyundai i20 esmaesitlus on Genfi rahvusvahelisel autonäitusel märtsis 2020.

Seekordselt esitletav i20 on kasutajate lemmikmudeli kolmas põlvkond, mis seab B-segmendi autode jaoks uue etaloni. Esimest i20 esitleti 2008. aastal. Kvaliteet, usaldusväärsus ja praktilisus on selle mudeli alustalad. Hyundai i20 toodetakse Türgis Izmiti tehases.

„Hyundai i20 on järjekindlalt üks meie enimmüüdud mudeleid Euroopas,“
ütles Hyundai Motor Europe toote- ja turundusdirektor Andreas-Christoph Hofmann.

 

 

Uus maitsekas sportlik disainikeel

Hyundai uhiuus i20 on esimene seeriatootmise auto, mis näitab ettevõtte uut sensuaalset disainikeelt. Kujundust iseloomustavad neli põhilist elementi: proportsioonid, arhitektuur, stiil ja tehnika. Disainisuuna eesmärk on tekitada emotsionaalset väärtust ja anda uutele Hyundai autodele eristuv ilme.

Eelkäijaga võrreldes on uhiuus i20 sportlikum: 24 mm madalam, 30 mm laiem ja 5 mm pikem. Teljevahe on 10 mm pikem. Terviklikkust täiendavad uued 17-tollised valuveljed. Pagasiruumi maht on 351 liitrit, mis on 25 liitrit rohkem kui varem.

Hyundai i20 on saanud uue esi- ja tagapõrkeraua ning esivõre. Kiilukujuline külgprofiil väljendab mudeli energilist olemust. Võimas küljejoon lõpeb ainulaadselt kujundatud C-piilariga. Uued tagatuled ühinevad sujuvalt auto taga, rõhutades mudeli laiust ja hoiakut. Mudeli uus disain peegeldab selle modernsust ja pakub samal ajal esmaklassilist tunnet.

Kokku on 10 värvivalikut: Polar White, Sleek Silver, Phantom Black, Dragon Red, Tomato Red ja Slate Blue, lisaks neli uut: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise ja Brass. Autot saab soovi korral isikupärastada Phantom Black toonis musta katusega.

 

 

Kvaliteetne ja stiilne uhiuus salong

Uue Hyundai i20 suurenenud teljevahe ja laius pakuvad tagareisijatele varasemaga võrreldes rohkem ruumi. Uus disain annab ka juhile suurema vaatevälja.

Uue Hyundai i20 juht saab oma autos kvaliteetset aega nautida: disainerid on stiilse ja atraktiivse interjööri loomiseks otsinud uuenduslikke esteetilisi ja tehnilisi lahendusi. Salong on avar. Armatuurlaua uus disain koos uste sisekujundusega tõstab esile auto laiuse. Inspiratsiooni on saadud looduses leiduvatest vormidest. Pimedas saavad uue i20 reisijad nautida ka mugavat LED-sisevalgustust. Valida on kolme interjööri värvi vahel: Black Mono, Black & Gray ning Black Mono & Yellow Green.

Parimad oma klassi ühenduvusteenused ja kvaliteetne heli

Uus Hyundai i20 on varustatud oma klassi parimate ühenduvusteenuste ja mugavustega. Apple CarPlay ja Android Auto on nüüd saadaval juhtmevabalt ja võimaldavad peegeldada oma iOS-i ja Androidi nutitelefonide funktsioone ekraanile. Uus 10,25-tolline digitaalne armatuurlaud ja navigeerimine värvilise 10,25-tollise puutetundliku ekraaniga on visuaalselt ühendatud. Puuteekraani saab jagada ka mitme funktsiooni korraga kuvamiseks. Lisavarustusena on saadaval ka 8-tolline Display Audio värviline puutetundlik ekraan.

Keskkonsoolis asuv juhtmevaba laadimisplatvorm võimaldab Qi-ühilduvate nutitelefonide juhtmeta laadimist. Tagumistele reisijatele on saadaval USB-laadimisport. Hyundai i20 on Euroopas esimene Hyundai mudel, millel on esmaklassiline Bose helisüsteem. Koos bassikõlariga loovad süsteemi kaheksa kõlarit kvaliteetse kuulamiskogemuse.

Uhiuus Hyundai i20 on varustatud Hyundai uue Bluelink süsteemiga, mis pakub mitmekülgseid ühendusteenuseid, näiteks Hyundai LIVE Services, ning kaugjuurdepääsu nutitelefoni rakendusega Bluelink. Bluelinki süsteemi kasutamine on esimese viie aasta jooksul tasuta.

Oma segmendi parim turvalisus

Uus Hyundai i20 on varustatud Euroopa kõrgeimale ohutusstandardile vastava Hyundai turvasüsteemiga SmartSense. Paljusid neist funktsioonidest pole harjutud B-segmendi autos nägema.

Hyundai i20 pakub navigeerimisel põhinevat nutikat püsikiiruse süsteemi (NSCC), mis kasutab auto navigatsioonisüsteemi kurvide ettearvestamiseks ja sõidu suunamiseks ning reguleerib sõiduki kiirust ohutu sõidu tagamiseks. Intelligentne kiiruspiirik (ISLA) annab juhile kiirusepiirangu ületamisest märku nii kuuldavalt kui ka visuaalselt. Kiirusepiirajaga kombineerituna saab ISLA isegi auto kiirust iseseisvalt reguleerida. Uuenenud sõiduraja jälgimise süsteem (LFA) kohandab automaatselt rooli, et hoida uus i20 oma sõiduraja keskel. Pimenurga hoiatussüsteem (BCA) kasutab radarit, et jälgida sõiduki tagumisi nurkasid, ja hoiatab, kui teine sõiduk on lähedal. Vajadusel pidurdab BCA autot kokkupõrke vältimiseks või kahjustuste minimeerimiseks. Uuenenud on ka eesmise kokkupõrke vältimise süsteem (FCA), mis tunneb lisaks autodele ära ka jalakäijad ning jalgratturid.

Uus Hyundai i20 pakub ka paremat parkimismugavust. Eessõitva auto liikumise märguanne (LDVA) annab märku, kui ees asuv sõiduk hakkab liikuma ja juhi reaktsioon viibib, näiteks valgusfoori ees. Kui auto tagurdab, annab tagumine ristisuunalise kokkupõrke abi (RCCA) küljelt läheneva sõiduki korral helisignaali ja kokkupõrke vältimiseks pidurdab kokkupõrke vältimiseks Parking Collision-avoidance Assist – Reverse (PCA-R) -süsteemi abil.

Parkimisassistent (Parking Assist, PA) võimaldab poolautonoomset parkimist. Süsteem hõlbustab parkimist kitsastes oludes. Turvavarustuse hulka kuuluvad ka sõiduraja hoidmise abivahend (LKA), juhi tähelepanu hoiatus (DAW) ja kaugtulede abistaja (HBA).

Uhiuuel i20-l on ka hädaabikõne süsteem eCall, mis võimaldab reisijatel ühe nupuvajutusega hädaabiteenistusse pöörduda. Süsteem aktiveerub automaatselt, kui sõiduki turvapadjad on avanenud.

 

Uus mootorivalik pakub ökonoomsust ja tõhusust

Uuel Hyundai i20-l on 48 V kerghübriidsüsteem koos 1,0 T-GDi 120 hj bensiinimootoriga ning see on saadaval lisaks ka 1,0 T-GDi 100 hj bensiinimootoriga. 48 V kerghübriidsüsteem vähendab auto kütusekulu ja CO2 emissiooni 3-4%. 48 V kerghübriidsüsteem on saadaval kas seitsmekäigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga (7-DCT) või ajakohastatud kuuekäigulise intelligentse manuaalkäigukastiga (iMT). Kui juht ei vajuta enam gaasipedaali, laseb iMT autol vabalt veereda ja säästab sellega kütust.

1,0 T-GDi 100 hj bensiinimootor ilma kerghübriidsüsteemita on saadaval 7-DCT automaat- või 6-käigulise manuaalkäigukastiga. Saadaval on ka neljasilindriline, 1,2-liitrine MPi 84 hj mootor, millel on 5-käiguline manuaalkäigukast.

Võrreldes oma eelkäijaga kaalub uus Hyundai i20 4% vähem, mis tähendab ka paranenud süsinikdioksiidi väärtusi. Kaalulangus tähendab ökonoomsemat liikumist, ohverdamata seejuures sõidumugavust. Samuti aitab kütusesäästule kaasa jõudeoleku funktsiooniga Start/Stop (Idle Stop and Go, ISG) mootori automaatne väljalülitussüsteem.

Uhiuue Hyundai i20 esmaesitlus on 2020. a Genfi rahvusvahelisel autonäitusel.