Hyundai tutvustas esimese põlvkonna Santa Fed 2000. aastal, mil kaubamärk sai linnamaasturite turul üheks teerajajaks. Sellel aastal 20. sünnipäeva tähistavast mudelist on saanud Hyundai lipulaev.

„Santa Fe oli Hyundai esimene linnamaastur. See on üks meie armastatumaid mudeliseeriaid ja üks olulisemaid mudeleid nii globaalselt kui ka Euroopas,“ räägib Hyundai Motor Europe‘i turundus- ja tootedirektor Andreas-Christoph Hofmann.

„Hyundai jaoks on Santa Fe ikoon, mille disain, tehnoloogia, võimalused ja mugavus arenevad edasi.“ Uusimate funktsioonidega tugevdab see oma positsiooni lipulaevana meie laias linnamaasturite valikus, viies kogu segmenti edasi uuenduste ja elektrifitseerimisega.

Santa Fe – esimene põlvkond: siit sai kõik alguse (2000–2006)

Hyundai esitles Santa Fe’d esmakordselt 2000. aasta Genfi autonäitusel. Järgmised põlvkonnad viisid mudeli Premium-klassi poole, kuid esimene Santa Fe oli peamiselt praktiline ning seda hinnati selle funktsionaalsuse ja töökindluse poolest. Tootmist tuli kiiresti suurendada, kuna nõudlus, eriti Ameerika Ühendriikides, oli oodatust suurem.

Esimese põlvkonna Santa Fe välimus oli rohmakas ja lihtne, kuid auto oli paljudest konkurentidest pikem ja laiem ning selle maastikusõidu omadused olid head. Autos oli rikkalikult ruumi viiele reisijale ja pagasile. Mugavusi, nagu kliimaseade, CD-mängija, katuseluuk ja elektrilised aknad, oli küllaga. 2003. aastal vastas Hyundai klientide ootustele, tutvustades tootevalikus võimsamat mootorit ning mudeli nelikveosüsteem sai eraldi juhtseadme.

Santa Fe – teine ​​põlvkond: rohkem jõudu, ruumi ja turvalisust (2006–2012)

Santa Fe teise põlvkonna esmaesitlus oli Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel 2006. aasta jaanuaris, kui autode kujundamisel hakkas välimuse osatähtsus kasvama. Santa Fe välimus muutus voolujoonelisemaks, samal ajal tutvustati mudeli võimsat diiselmootorit ja uuendatud V6-bensiinimootorit. Lisandus pisut luksust interjööri pehmemate materjalide ning juhtseadiste ja lülitite sinise taustvalgustuse kujul. Auto mõõtmed suurenesid ning Santa Fe oli nüüd saadaval ka seitsmekohalise autona.

Klientidele sooviti pakkuda turvalisemaid autosid. Stabiilsuskontroll (ESC), ABS-pidurid, kõigi istmeridade külgmised turvapadjad, rehvirõhu tuvastamine ja aktiivsed peatoed said standardvarustuseks. Autodele oli lisavarustusena saadaval navigatsioonisüsteem, tagurduskaamera ja püsikiiruse hoidja.

Santa Fe – kolmas põlvkond: täiustatud turva- ja ühenduvusteenused (2012–2018)

Kolmanda põlvkonna Santa Fe oli Hyundai jaoks suur samm edasi. Uus mudel säilitas oma eelised: praktilisus, avar salong ja töökindlus ning ühendas need dünaamilise ja moodsa ilmega. Nüüd sai Santa Fe ka uut tüüpi intelligentsuse, et sõitmist lihtsamaks muuta. Muu hulgas pakuti esmakordselt kaheksatollist multifunktsionaalset ekraani.

Hyundai tugevdas oma positsiooni juhtivate turvalisust pakkuvate lahenduste pakkujana. Nende funktsioonide näideteks on kõigi rataste ketaspidurid, hädapidurdamine äkilise pidurdamise korral ABS-pidurite abil ning pidurdusjõu elektriline jaotus esi- ja tagatelje vahel. Kaasaegne tehnoloogia, dünaamiline disain ja rikkalik turvavarustus moodustasid atraktiivse kombinatsiooni, mis tõi Hyundaile uue, laiema kliendibaasi.

Santa Fe – neljas põlvkond: SmartSense-tehnoloogia ja julge uus kujundus (2018– )

Varasemate mudelite menu alustele loodi Santa Fe neljas põlvkond, mida esitleti avalikkusele aastal 2018. Neljanda põlvkonna Santa Fe pakub esmaklassilist sõidukogemust koos tipptasemel varustuse ja tehnoloogiaga ning oma klassi parimate turvafunktsioonide ja -varustusega.

Elegantse Santa Fe julget disaini ja sportlikku ilmet rõhutavad eesmise põrkeraua Cascading Grille iluvõre ja külgede kaared, mis ulatuvad esituledest piki katusejoont tagatuledeni. Uus Santa Fe on salongi poolest eelkäijatest suurem ja jalaruumi on teises istmereas suurendatud 38 mm võrra.

SmartSense-tehnoloogiaga varustatud Santa Fe on oma klassi üks turvalisemaid autosid ja sai Euro NCAP testis viis tärni. Hyundai jätkab klientide turvalisuse tagamist, pakkudes üha uuenduslikumaid funktsioone, näiteks Hyundai poolt loodud hoiatussüsteem Rear Occupant Alert, mis tuvastab, kas tagaistmel on laps või lemmikloom, ning hoiatab juhti autost väljudes, kui tagumisi uksi pärast parkimist ei avata. Veel üks näide ohutust suurendavatest seadmetest on tagumise põikisuunalise liikluse kokkupõrke ennetusfunktsioon, mis jälgib auto ümbruskonda 180-kraadise vahemiku ulatuses ja hoiatab tagurpidi liikuvat juhti takistuse tuvastamisel või isegi pidurdab juhi eest, et vältida kokkupõrget.

18 aastat pärast Santa Fe esmakordset esitlemist on mudel saanud oma koha Hyundai lipulaevana Euroopas. Pidev areng näitab Hyundai pühendumust oma klientidele kaasaegsete, kvaliteetsete ja ohutute toodete tootmisele.

Santa Fe neljanda põlvkonna järgmised uuendused avalikustatakse peagi.