• SEVENi kujundus ja uudsed lahendused annavad ettekujutuse Hyundai sportlike elektrimaasturite (SUEV) tulevikust.
  • Hyundai E-GMP-platvormil põhinev innovaatiline disain rajab teed akutoitega elektrisõidukite (BEV) jaoks optimeeritud uuele linnamaasturite tüpoloogiale.
  • Siselahendus tagab reisijatele suurema vabaduse ja mugavuse, mööblitaolised istmed ja varustus pakuvad senikogematuid elamusi premiumklassi salongis.
  • SEVENi hügieenile keskendunud funktsioonid, säästvad materjalid ja ruumiuuendused rõhutavad Hyundai Motori järjepidevat kliendikesksust.
  • Kasvav IONIQ BEV-mudelite valik toetab Hyundai Motori elektrifitseerimisstrateegiat ja püüdlust saavutada 2045. aastaks süsinikuneutraalsus.

 

Hyundai Motor Company esitles AutoMobility LA autonäitusel oma uut sportliku elektrimaasturi (SUEV) kontseptmudelit SEVEN. Seda kategooria piire nihutavat elektrilist SUV-ideeautot saab näha 19.–28. novembrini Hyundai Motori näituseboksis Los Angelese konverentsikeskuses kõrvuti automargi teiste segmendi tippu kuuluvate mudelitega IONIQ 5 ja XCIENT Fuel Cell.

 

 

Astudes 2019. aastal esitletud ideeauto 45 ja 2020. aastal tutvustatud kontseptmudeli Prophecy jälgedes, avab SEVEN Hyundai akutoitega elektrisõidukite (BEV) brändi IONIQ arenguloos uue peatüki. Mitmed erinevad tehnoloogia- ja disainiuuendused seavad tarbijate huvid tööstusharu normidest ettepoole. Lisaks on SEVEN ka selge tõestus Hyundai pühendumisest eesmärgile saavutada aastaks 2045 süsinikuneutraalsus.

„Kontseptmudel SEVEN demonstreerib Hyundai eesrindlikku tehnoloogilist arengut ja loomingulist nägemust meie elektromobiilsuse tulevikust,“ ütles José Muñoz, Hyundai Motori Põhja-Ameerika haru president ja tegevjuht. „Selle uuenduslik siseruum, keskkonnasõbralik ajamisüsteem ning tipptasemel ohutus- ja mugavustehnoloogiad tõotavad Hyundai linnamaasturite klientidele põnevat tulevikku.“

SEVENi maailmadebüüdi pressikonverentsi saab vaadata Hyundai Motor America veebilehelt. Hyundai Motor avaldas ka elustiilile orienteeritud videoloo SEVENi kliendikogemuse kontseptsioonist ja erinevatest autosisestest seadmetest. Seda filmi saab vaadata HyundaiWorldwide’i YouTube’i kanalilt.

 

 

IONIQ: spetsiaalne BEV-sõidukite kaubamärk, mis kehastab Hyundai nägemust tuleviku liiklusvahenditest

Iga kaubamärgi IONIQ all välja töötatud sõiduauto pakub järgmise põlvkonna kliendikogemust, mis seob kõige edumeelsemad tehnoloogiad sujuvalt igapäevaelu tegemistega. Ideeauto SEVEN on oma olemuselt täiuslik IONIQ, mis muudab oma uudse ruumilahenduse ja hügieenifunktsioonidega auto innovaatiliseks ratastel eluruumiks.

„Käegakatsutava tõestusena Hyundai nägemusest „Progress inimkonna teenistuses“ muudab IONIQ elektriautode kasutajakogemuse paradigmat, kohanedes ilma igasuguste piiranguteta kõige erinevamate eluviisidega,“ selgitas Thomas Schemera, Hyundai Motor Company asepresident ja üleilmne turundusjuht. „SEVEN esindab meie pühendumist inimkesksele lähenemisele, millega soovime anda igapäevastele kogemustele uue sisu.”

 

Aerodünaamiliselt puhta välimuse ja jõulise hoiakuga täiesti uutmoodi linnamaastur

Kontseptmudel SEVEN on ehitatud Hyundai Motor Group’i spetsiaalsele BEV-mudelite aluskonstruktsioonile – E-GMP-moodulplatvormile (Electric-Global Modular Platform). E-GMP-platvormi pikk teljevahe ja ühetasane sile põrand võimaldab luua täiesti uut tüüpi sõiduki, mis pakub klientidele senisega võrreldes hoopis uutmoodi kogemusi.

SEVENil on aerodünaamiliselt puhas siluett, mis erineb oma olemuselt tüüpilisest maasturist. Kapoti madal esiserv, ühtne voolujooneline katusejoon ja pikaks venitatud teljevahe väljendavad selgelt erinevust traditsioonilisest sisepõlemismootoriga maastikuautost. SEVENi minimalistlike vormide puhtus on kontrastis auto jõulise, käskiva ja enesekindla hoiakuga.

 

 

SEVENi võimsat ja jõulist hoiakut rõhutavad ka auto rattad, mis on varustatud aktiivõhuklappidega. Need avanevad ja sulguvad vastavalt vajadusele automaatselt, et jahutada pidureid ja vähendada õhutakistust.

Isegi ööpimeduses on SEVEN otsekohe äratuntav IONIQu tunnuseks olevate Parametric Pixel-tulede järgi, mille LED-ruudukesed süttivad käivitamisel tervitusvalgustusena järk-järgult üksteise järel. Parameetrilised pikslid on kogu disaini läbivaks jooneks, ühendades omavahel digi- ja analoogstiili ning meenutades pidevalt, et disainerid mõtlesid SEVENi kujunduse üksipulgi läbi kuni viimase pikslini välja.

 

 

Kutsuv puhkeruumi stiilis luksuslik interjöör isejuhtimise ajastuks

SEVENi sisekujunduses on seatud prioriteediks uudne ruumijaotus, mis pakub meie klientidele suuremat vabadust kui kunagi varem. Tänu disainilahendusele, milles rattad on nihutatud teljevahe maksimaalseks pikendamiseks väljapoole, ulatub SEVENi teljevahe 3,2 meetrini.

Ühetasane põrand võimaldab Hyundai Motoril pakkuda alternatiive traditsioonilistele ühte ritta paigutatud istmetele ning sisustada siseruumi märksa paindlikumalt. Ilma keskpiilarita avanevad uksed tekitavad ülisuure ukseava, mille kaudu pääseb kutsuvasse ja täiesti uute dimensioonidega salongi. Voolujooneline katusejoon, pikk teljevahe ja ühetasane sile põrand, mis ulatub kuni kolmanda istmereani, avab uued võimalused auto sisustamiseks ja luksusliku premiumklassi interjööri loomiseks.

 

 

SEVEN kehastab ka Hyundai tulevikunägemust isejuhtivatest autodest. Juhiiste on varustatud juhthoovaga, mis läheb käetoe sisse peitu, kui seda parajasti ei vajata. Kuna tavapäraseid juhtseadmeid pole enam vaja, asub kokpitis integreeritud ekraanidega ülikitsas armatuurlaud, mis annab salongile puhkeruumile sarnaneva ilme. Istmete paigutus erineb täielikult traditsioonilistest linnamaasturitest, sest tavaliste autoistmete asemel asuvad siin pöörlevad tugitoolid ja nurgadiivan. Sõltuvalt sellest, kas sõitmiseks kasutatakse inim- või isejuhtimise režiimi, saab istmete paigutust muuta.

 

 

Paindliku ruumilahenduse kõrval on SEVEN varustatud mitmete autosiseste seadmetega, mida saab eri kasutajate jaoks vastavaks kohandada. Selline inimkeskne lähenemine võimaldab SEVENil anda ettekujutuse tuleviku liikumis- ja sidevõimalustest, pannes samal ajal aluse tulevastele IONIQ-mudelitele.

SEVENi varustusse kuulub Universal Island-konsool, mitmed spetsiaalselt selle auto jaoks loodud koduseadmed ning multifunktsionaalne graafiline kasutajaliides Smart Hub. Tänu Smart Hub-kasutajaliidese, esiistmete ja tagumise nurgadiivani erinevatele kombineerimisvõimalustele saavad kliendid nautida kvaliteetaega ustes asuvate sisevalgustite õrnas valguskumas nii üksi kui ka mitmekesi. Teel olles saab juua SEVENi sisseehitatud külmikus jahutatud jooke ning jalatsisahtlis värskendada oma jalanõusid.

Kontseptmudeli laes asub OLED-panoraamekraan, mis mitte ainult ei näita sõitjate maitsele vastavat sisu, vaid muudab ka kogu siseruumi atmosfääri, et teha sõit võimalikult lõõgastavaks ja meeldivaks.

„SEVEN julgeb astuda kõrvale sissetallatud radadelt,“ ütles SangYup Lee, Hyundai üleilmse disainikeskuse juht ja asepresident. „SEVEN, mille unikaalne aerodünaamiliselt puhas kuju ei tee järeleandmisi selle jõulise iseloomu osas, sillutab linnamaasturitele teed elektrisõidukite ajastusse. See avab ukse täiesti uute dimensioonidega siseruumi, mis hoolitseb oma reisijate eest nagu perekeskne eluruum.“

 

 

Säästev ja hügieeniline liikumiskeskkond

Hyundai Motor on oma arendustöös keskendunud sõidukitele, mis tagavad alati võimalikult ohutu ja tervisliku sõidukogemuse. SEVENis on kasutatud mitmeid erinevaid keskkonnasõbralikke materjale ning see on varustatud oma segmendi tippu kuuluvate hügieeni eest hoolitsevate tehnoloogiatega – hügieenilise õhuvoolu süsteemi ja UVC-steriliseerimissüsteemiga.

Hyundai kasutas SEVENi kerevärvina biovärvi ning auto sees erinevaid hügieeniliselt ümbertöödeldud ja taastuvaid materjale. Mineraalne kips, bambuspuit ja -vaip, biovaik ja sisevärv põhinevad taastuvatel allikatel, aidates vähendada tootmisprotsessist tulenevat saastamist. Vase ja hügieeniliselt töödeldud tekstiili laialdane kasutamine koos end tõestanud antibakteriaalsete funktsioonidega tagab selle, et kõik SEVENi sisepinnad püsivad alati puhtad.

Hügieenilise õhuvoolu süsteemi eeskujuks on reisilennukite hästi läbi mõeldud õhuvoolu juhtimissüsteem. Vertikaalse režiimi kasutamisel siseneb õhk autosse katusereelingutes asuvate õhu sissevõtuavade kaudu, kust see suunatakse ülevalt alla ning seejärel tagarataste taga asuvate õhuavade kaudu välja. Horisontaalse režiimi puhul liigub õhuvool armatuurlauast tahapoole kuni tagumiste õhu väljumisavadeni.

Selle süsteemi üks tähtsamaid eeliseid on see, et see suudab iseseisvalt tööle hakata, olenemata sellest, kas auto liigub või mitte, et vähendada ristsaastumist reisijate vahel, takistades õhuvahetust salongi esi- ja tagaosa vahel.

UVC-steriliseerimisfunktsioon hakkab tööle siis, kui reisijad on autost väljunud. Juhiistmes asuv juhthoob, salongi esiosas asuv sahtel ja kõlarid tulevad oma hoiukohast välja. Seejärel süttivad sisseehitatud desinfitseerivad UVC-valgustid, mis puhastavad ruumi bakteritest ja viirustest. Lisaks kuuluvad varustusse ka isiklike asjade desinfitseerimiseks mõeldud steriliseerimissahtlid istmes ja Smart Hub-konsoolis.

 

 

Suurepärane suutlikkus koos ligikaudu 500 km täiselektrilise sõiduulatusega

Tänu oma E-GMP-moodulplatvormile on SEVEN ülikiirelt laetav ja selle sõiduulatus silmapaistvalt suur, pakkudes klientide vajadustele vastavat sõidukogemust. 350 kW laadijaga saab SEVENi kümnest kuni kaheksakümne protsendini täis laadida kõigest 20 minutiga. Kontseptmudel on välja töötatud üle 300-miilise (~ 482 km) sõiduulatuse saavutamiseks.

 

 

AutoMobility LA autonäitusel teeb debüüdi kütuseelementidega raskeveok XCIENT

AutoMobility LA autonäitusel teeb oma Põhja-Ameerika debüüdi ka Hyundai Motori uus kütuseelementidega raskeveok XCIENT. Hyundai on juba jõudnud sõlmida partnerlussuhteid üle maailma, et uus raskeveok XCIENT Fuel Cell leiaks rakendust kaubavedudel, ning tänaseks võib 46 sellist veoautot näha ringi vuramas Šveitsi teedel. Nüüd laiendab Hyundai Motor oma tegevust Californias, kus nende sõidukite kasutuselevõtt on suurim kogu USAs. XCIENT on Hyundai näituseboksis üheks olulisemaks eksponaadiks ning kohapealsed tehnoloogiaeksperdid on valmis vastama kõikidele küsimustele.

 

IONIQ 5 Põhja-Ameerika debüüt AutoMobility LA autonäitusel

AutoMobility LA autonäitusel teeb oma Põhja-Ameerika debüüdi ka IONIQ 5. See on Hyundai uhiuus täiselektriline keskmise suurusklassi crossover. Auto disain lähtub uutest võimalustest, mida pakub värskelt välja töötatud E-GMP-moodulplatvorm. IONIQ 5 tagaveolise versiooni täiselektriline sõiduulatus on kuni 300 miili (~ 482 km). Mudeli siselahendus kasutab ära 3000 mm teljevahel põhinevaid ainulaadseid proportsioone ning tõstab tänu ühetasasele põrandale mugavuse ja praktilisuse osas lati uuele kõrgusele. IONIQ 5 interjöör peegeldab ka Hyundai pühendumist jätkusuutlikkusele – paljudel sisepindadel on kasutatud keskkonnasõbralikke materjale ja loodusest inspireeritud värve. IONIQ 5 on varustatud ka auto kui laadija (Vehicle-to-Load – V2L) funktsiooniga, mis laseb muuta auto ratastel laadijaks, et anda teel olles voolu erinevatele väikeseadmetele.

*Märkus: SEVEN on ideeauto ning selle tehnilisi andmeid ei tohiks pidada tulevikus seeriatootmisse jõudva mudeli omadeks.