„Auto Bild Lietuva“ toimetaja Vitoldas Milius tõestas, et elektriauto saab ühe laadimisega sõita sama palju kui diiselmootoriga auto ühe paagitäiega. Alustanud sõitu täielikult laetud elektrisõiduki – kompaktse Hyundai Kona EV linnamaasturiga Vilniuse tänavail, lõpetas ta peaaegu 30 tundi hiljem, läbinud kokku 710 km.

 

 

„Startisin täielikult laetud Hyundai Kona EV-ga ja seejärel sõitsin kogu aja mööda Vilniust – jäljendasin tööpäeva, peatusin paljudes kohtades. Kui nägin, et 40 minutit ummikus sõites jõudsin edasi vaid 7 km, sõitsin välja maanteele. Kasu oli sellest vähe – maanteel ei saa aeglaselt sõita, ja kui liigud autode voolus kiirusega umbes 90 km/h, hakkab aku kiiresti tühjenema,“ ütleb Vitoldas Milius.

Õhtul pärast päevase läbisõidu kontrollimist juht üllatus – odomeeter näitas läbisõiduks vaid veidi üle 100 km. Oma eesmärgi saavutamiseks otsustas ta sõita kogu öö ning lõpetas sõidu järgmisel päeval kell 15 sama Hyundai esinduse juures, 29 tundi pärast katse algust.

 

 

„Kui akus oli järele jäänud 2%, hakkasin ma Litexpo lähedal ringe tegema – ümberkaudsetel tänavatel saab koostada hea marsruudi. Kuigi armatuurlaual oli näha, et aku energia oli ammendunud, sai ometigi sõita Fakto ukseni ja seal peatuda. Kes teab, võib-olla oleks saanud sõita veel mõne kilomeetri“, ütleb juht, kelle täpne fikseeritud tulemus on 710,7 km.

Ületas tootja ootused

V. Milius rõhutab, et ta ei sõitnud liiga aeglaselt ega ka mitte liiga kiiresti, et ei segaks liiklust. Ta kasutas aktiivselt rooli taga olevaid pidurdusenergia taaskasutuse regulatsiooni nuppe – need võimaldavad seadistada, kas pärast gaasipedaali vabastamist jätkab auto liikumist peaaegu ilma pidurdamata või lülitub sisse võimas mootoriga pidurdamine, mis võimaldab täiendavalt akut laadida.

Ta ei kasutanud sõidu ajal kliimaseadet, avas vaid akna, kuid ei rakendanud muid energiasäästumeetodeid (välja arvatud säästlik sõiduviis). Kõik ülejäänud tingimused vastasid diisel- või bensiinimootoritega autode tavapärastele sõidutingimustele.

 

 

„Iga päev ma sellise režiimiga ei sõidaks – mulle meeldib dünaamiline sõit. Samas on linnas palju selliseid inimesi, kes sõidavad täpselt nii, nagu ma sõitsin selle sõidu ajal. Antud tulemus on saavutatud  tegelikes linnatingimustes, aga mitte suletud maanteel või laboris“ ütleb erinevate sõidurekordite autor V. Milius.

Lisaks tuli Hyundai Kona EV mai alguses Vilniuse-Palanga lõigul toimunud elektriautode võidusõidu võitjaks, parandades eelmist rekordit ja läbides 337 km 3 tunni ja 28 sekundiga.