Ott Tänak on Hyundais endiselt uustulnuk kuna liitus meeskonnaga 2020. aasta hooaja alguses. Saatusliku avarii tõttu esimese Monte-Carlo ralli katkestanud Ott suutis stiilselt sõita poodiumikohale kahel järjestikusel rallil Rootsis ja Mehhikos.

Eriolukord on võimaldanud Otil oma naise ja kahe lapsega rohkem aega nautida – tavalisel meistrivõistluste hooajal on see haruldane võimalus. Ott soetas endale ka simulaatori, et siiski rallit sõita, kuid selgitab, et see ei ole võrreldav päris ralli tõelise põnevuse ja pingega.

 

Ott Tänaku kodune testikatse

Ott, kuidas sul on viimasel ajal läinud?
„Kõik on hästi läinud, aitäh küsimast. Olen olnud väga hõivatud ja pole põhjust kurta. Ilm on olnud hea ja olen hoidnud end tegevuses. Meil on metsas suur ala, mis on nõudnud natuke tööd, aga ka aias on vaja olnud toimetada.“

Kuidas oled rallita hakkama saanud?
„Ma tõesti tunnen sellest puudust. Kui aus olla, siis igatsesin selle järgi nii palju, et investeerisin ralli simulaatorisse. Olen mänginud sellel mõned korrad, kuid see pole sama, mis me päriselt suudame maastikul teha. Erinev on ka see, kui ei saa teha igapäevaselt koostööd oma meeskonnaga. Midagi ei anna võrrelda kiivri panemise erutuse ja rallieelse põnevusega.“

Kuidas muidu oled oma aega sisustanud?
„Paus polegi tegelikult nii hull. Olen saanud näha, kuidas läheb mu perel igapäevaelus. Rallide ajal olen nii hõivatud, et see ei jäta palju vaba aega. Reisimine on see, millest ma puudust ei tunne. Peame leidma lahenduse, kuidas saaksime võistelda ilma reisimata. Nii, et teed lihtsalt sõrmenipsu ja oledki kuskil mujal, Portugalis, Hispaanias, kus iganes ralli ka pole!“

Kuidas vaatad tagasi oma esimestele rallidele Hyundai Motorsport meeskonnas?
„Mõnes mõttes oli minu algus Hyundai Motorsportis parem, kui lootsin. Me kõik teame, et Thierry (Thierry Neuville, WRC sõitja) on meeskonnas olnud pikka aega. Ta on olnud tähtsõitja. Sellises olukorras ei oota sa endale samasugust tähelepanu, kuid meeskond on arenenud ja saanud viimastel aastatel väga tugevaks. Olen väga positiivselt üllatunud sisekultuurist ja usun, et see väljendub puhkepausilt naastes ka meie tulmustes. Kui sul on meeskonnaga head suhted, saad sellest ka ise alati kasu.“

Kas oled meeskonnaliikmetega kontaktis olnud?
„Oleme Andrea (Andrea Adamo, Hyundai rallimeeskonna juht) ja inseneridega olnud tihedas kontaktis. Meil on olnud võimalus vaadata tagasi avavõistlustele, koguda tulevikuks natuke rohkem kogemusi ja õppida. Olen vahel ka Martiniga (Martin Järveoja, Oti kaardilugeja) suhelnud. Ta on mees, keda olen näinud iga päev kolm aastat järjest. Ta naudib ka kodus aega, kuid igatseb rallide järgi nii nagu minagi. Oleme kõik valmis kohe startima.“

Kas on rallisid, millest eriti puudust tunned?
„Üks minu lemmikrallidest on Uus-Meremaa, millest lootsin sel aastal osa võtta. Me pole kindlad, kas see toimub või mitte. Teine, mis mulle väga meeldib, on Poola ralli, mida muidugi enam kalendris pole. Soome on endiselt graafikus, mida ma tõesti naudin – see ei koorma autot ega rehve, vaid ainult rallipilooti. See on nagu sõidukunst; maandud, oled tagasi õhus, pead olema õiges asendis ja õigel kiirusel.“

Lõpetuseks?
„Me kõik pidime panema turvalisuse esikohale püsides kodus, kuid samal ajal oleme end pidevalt tagant tõuganud. Oleme palju õppinud ja ettevalmistusi teinud ning kui alustame uuesti võistlustega, oleme valmis!“

Jälgi Hyundai Motorsporti sotsiaalmeediakontot #HMSGOfficial, kasutades teemaviiteid #BeatTheBoredom ja #KeepTheRacingline.