eCall on Euroopa Liidus sõidukites kasutusel olev süsteem, mis helistab liiklusõnnetuse korral automaatselt hädaabinumbrile 112.

Alates 1. aprillist 2018 peab eCall olema kõikidel uue tüübikinnitusega Euroopa Liidus registreeritud sõidukitel. Hyundai mudelitest on sellega varustatud IONIQ Hybrid, Plug-in ja Electric.

 

eCall kasulikkus

eCall on aktiivne kogu sõidu vältel, et vajadusel abi kutsuda. eCall säästab väärtuslikku aega, mis võib olla tõsise õnnetuse korral elu ja surma küsimus. Automaatse hädaabikõne käivitab andur vaid siis, kui auto turvapadi on õnnetuse tagajärjel avanenud sh ka juhul, kui autol pole süüdet sees.

Tänu rändlusteenuse kasutamisele otsib eCall alati parimat võimalikku võrku, ükskõik millises riigis* õnnetus aset leiab. Süsteemi aktiveerimiseks ei pea autosse paigaldama SIM-kaarti ega maksma andmesideteenuse kasutamise eest.

 

eCall’i  manuaalne aktiveerimine

eCall’i saab aktiveerida automaatselt või käsitsi, vajutades sõiduki laes asuvat nuppu „SOS“. Käsitsi saab süsteemi aktiveerida vaid siis, kui süüde on sisse lülitatud. Sel juhul aktiveeritakse hädaabikõne, vajutades ja hoides SOS-nuppu all vähemalt 5 sekundit, kuid vähem kui 60 sekundit. Kõne aktiveeritakse, kui on loodud ühendus Häirekeskusega.

Hädaabikõne saab tühistada kohe peale SOS nupu vajutamist esikonsooli ekraanilt, kuid ainult enne, kui on loodud ühendus Häirekeskusega.

 

Automaatne aktiveerimine tõsise õnnetuse korral koos turvapadja avanemisega

Kui hädaabikõne andur saab õnnetuse signaali (kokkupõrge või ümberminek) turvapadja andurist, aktiveerib see automaatselt eCall’i. Häirekeskuse päästekorraldajale edastatakse automaatselt info sõiduki asukoha ja õnnetuse üksikasjade kohta.

 

Isikuandmete kaitse

eCall aktiveeritakse automaatselt vaid juhul, kui sinu sõiduk on sattunud  liiklusõnnetusse. Ülejäänud ajal on süsteem passiivne. See tähendab seda, et niisama autoga sõites ei jälgi süsteem auto asukohta ning ei edasta ega salvesta neid andmeid.

eCall‘i aktiveerimise korral edastatakse Häirekeskusesse järgnevad andmed:

  1. eCall’I aktiveerimine: automaatselt või käsitsi
  2. Kõne tüüp: päästekorraldaja näeb, et tegemist on eCall kõnega
  3. Sõiduki asukoht: laius- ja pikkuskraad
  4. Sõiduki tüüp: näiteks M kategooria sõiduauto
  5. Sõiduki identifitseerimisnumber: tehasetähis ja kütuse tüüp (bensiin, diesel, CNG, elektriline (vähemalt 42V 100Ah))
  6. Ajatempel
  7. Sõiduki sõidusuund: arvestatakse 2° magnetpoolusest

Eeltoodud teavet kasutab Häirekeskus mitte ainult selleks, et sündmuskohta kiiremini kohale abi kohale saata, vaid ka selleks, et tuvastatada abi lisavajadus. Süsteem ei salvesta muid kasutajaandmeid. Näiteks ei toimu kiiruse tuvastamist või asukoha positsioneerimist kindla ajavahemiku tagant.

 

Hooldus

eCalli varuaku tuleb tavalise hoolduse käigus vahetada iga kolme aasta tagant. Aku ei kuulu garantii alla, mistõttu peab asendamise kulud katma klient. Esialgsetel andmetel läheb see maksma 90 €.

* Austria, Belgia, Bulgaaria, Horvaatia, Küpros, Tšehhi, Taani, Eesti, Soome, Prantsusmaa, Saksamaa, Kreeka, Ungari, Itaalia, Iirimaa, Läti, Leedu, Luksemburg, Malta, Holland, Poola, Portugal, Rumeenia, Hispaania, Slovakkia, Sloveenia, Rootsi, Suurbritannia, Island, Norra, Šveits.

 

Vaata lisaks 7. novembri 2019 Terevisiooni saadet alates kell 08:18, kus teemat aitavad lahti seletada Häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela ja Hyundai Motor Balticu järelteeninduse juht Ahto Jõesalu.