Parkimisteenuste pakkuja EuroPark on võtnud missiooniks edendada jätkusuutliku linnaruumi kujundamist, arendada välja elektriautode laadimistaristu ning vähendada autosõidust tekkivaid heitmeid. Ettevõtte kaaslaseks sel teekonnal on Hyundai KONA Electric. Vastustundest ja elektriautode eelistest tööautodena räägib EuroPark ärijuht Helena Kask.
 

 

Parkimisteenus, mis kaasab maaomanikke

EuroPark eraldi tutvustamist kuigi tihti ei vaja. Nii autoga kui ka autota liiklejale on ettevõtte nimi ja sümboolika linnapildist ammu meelde jäänud – ning nagu nimigi vihjab, on meie fookus parkimisel ning kõigel sellega seonduval. Parkimise korraldamine on maaomanikule alati kulu, sellega kaasnevad nii haldus-, korrashoiu kui ka klienditeeninduse kulud. Meie fookus on aidata maaomanikel kuluefektiivselt ning optimaalselt korraldada parkimist viisil, mis arvestab ühelt poolt asukohaga ja kinnistu profiiliga ning teisalt parkijate ootuste ja vajadustega. Lahendusi on erinevaid ning sõltuvad konkreetsetest ärikinnisvarast, näiteks kaubanduskeskuse seisukohast on oluline tagada lühiajaliste parkijate mugav ligipääs keskusesse ja selles paiknevatesse äridesse. Ajutiselt tühjalt seisev ning arendust ootaval krundil on aga mõistlik luua võimalus parkimiseks, mis tagab autoomanikele mugava ja soodsa parkimisvõimaluse ning ühtlasi võimaldab maaomanikel katta näiteks krundiga seotud korrashoiu- või laenukulud.

 

Autode arv üha kasvab

EuroParki äri põhineb autodel ning kuigi käibivate rohetrendide foonil võiks arvata, et see äri on kokku kuivamas, siis reaalsed arvud räägivad teist juttu. Kasvav keskkonnateadlikkus mõjutab küll nii inimeste isiklikke valikuid kui ka laiemalt ärilisi ja poliitilisi otsuseid, kuid statistika andmetel autode arvukus siiski kasvutrendis, seda tervelt 5% aastas. Autode mootorid võivad muutuda küll keskkonnasõbralikumaks, kuid Eesti hajaasustuse tingimustes jääb auto endiselt tarvilikuks vahendiks, millega jõuda linna tööle, arstile, üritustele. Meie missioon on tagada nendele inimestele mugav ja taskukohane parkimine, et linna jõudes jätta auto käepärasesse paika seisma ning liikuda edasi jala.

 

Hyundai KONA Electric teeb töö tõhusamaks

Aastake tagasi lisandusid meie autoparki Hyundai elektriautod, kus sisepõlemismootorid on asendatud elektrilistega. Hyundai KONA Electric on linnaliikluses, parklate vahet sõites end selle ajaga juba suurepäraselt tõestanud ning lisaks keskkonnamõju eelistele osutunud kindlalt kuluefektiivsemaks kui bensiinimootoriga alternatiivid. Kuigi autode soetushind on sisepõlemismootoriga autode võrdluses suurem on see vaid üks komponent tervikkulust. Kui auto ei ole kasutuses ja tööd ei tee siis saamata jäänud tulu on samuti kulu. Suureks plussiks on elektriauto puhul näiteks see, et auto tankimine ei toimu töö ajast, vaid siis, kui auto seisab jõude. Lisaks tohivad elektriautod linnas sõita bussiradadel, tänu millele saame vältida ummikuid ning säästa töösõitudel kõvasti aega ja olla kiiremini kohal. Viimane on eriti oluline näiteks erinevatele riketele reageerimisel. Tiheasustusega paikades on elektriauto lihtsalt loogilisem valik.

 

 

Absoluutne jätkusuutlikkus on tabamatu

Püüdleme pidevalt jätkusuutlikumate lahenduste poole, ühe projektina näiteks on plaan rajada ka üle-eestiline elektriautode laadimistaristu. Oleme oma tööiseloomult ja -kultuurilt vastutustundlikud, seda nii äriliste otsuste tegemisel kui ka ettevõtte siseselt töökeskkonna ning -põhimõtete kujundamisel. Samal ajal tuleb tõdeda, et jätkusuutlikkus on nagu üks korralik linn – see ei saa kunagi valmis. Alati on kuskil peidus veel lahendusi, mis on keskkonnasõbralikumad, kulutõhusamad, mugavamad. Tähtis on aga teadvustada, et jätkusuutlikkus polegi üks kindel sihtkoht, vaid käänuliselt kulgev teekond. Ja asja iva on seda teekonda läbides võimalikult vähe heitmeid ja kahju tekitada.