Close

Uue põlvkonna Hyundai Santa Fe – uued võimalused


Viis fakti uue elegantse Hyundai Santa Fe kohta:
• Uus kaheksakäiguline automaatkäigukast
• Uus uuenduslik HTRAC*-nelikveotehnoloogia
• Uus kütusesäästlikum diiselmootorivalik
• Uus kõrgekvaliteediline sisustus
• Uued turvasüsteemid

Neljanda põlvkonna Hyundai Santa Fe-d esitleti esimest korda Genfi rahvusvahelisel automessil 2018. aasta kevadel. Esimese Santa Fe maailma esmaesitlus toimus 2001. aastal. Seejärel on Hyundai müünud Euroopas oma linnamaasturi mudeleid 1,5 miljonit, millest üle 400 000 on olnud Santa Fe. Uue mudeli pikkus on 4770 mm, laius 1890 mm ning teljevahe 2765 mm. Teise rea jalaruumi on pikendatud 38 mm võrra ja istmed paiknevad 18 mm võrra varasemast kõrgemal. Ka juurdepääsu kolmandale istmereale on lihtsustatud pearuumi on 22 mm võrra enam. Auto pagasiruum on samuti kasvanud 40 liitri võrra 625 liitrile.

Uue Hyundai Santa Fe disain on Hyundai linnamaasturite perekonnast juba tuntud. Välimus on jõuline ja atleetlik, mis omakorda rõhutab mudeli positsiooni Hyundai linnamaasturite lipulaevana. Uue Santa Fe jaoks on saadaval kolm erinevat varustustaset Comfort, Style ja Premium. Välisvärvi saab valida viie metalliktooni ja viie pärlmuttervärvi hulgast. Meelepärase sisustustooni saab valida nelja variandi hulgast: must, hall, beež või burgundiapunane.

Osa neljanda põlvkonna Santa Fe arendamise strateegiast oli parandada auto reageerimistundlikkust ja sõiduki stabiilsust, suurendada mugavust ja vähendada mürataset salongis. Uudsena esitletakse ka progressiivset HTRAC*-süsteemi, mille puhul Hyundai neljanda põlvkonna nelikveotehnoloogia jaotab veojõu ja pidurdusvõimsuse sõiduolukorrast olenevalt esi- ja tagaratastele, abistades juhti rasketes sõidutingimustes. Auto varasemast suurem pöördemoment kohandub rataste haardevõime ja sõidukiirusega ning kannab sport-režiimis koguni 50% pöördemomendist üle tagaratastele. Eco-režiimis kannab Santa Fe veojõu üle ainult esiratastele.

Uue põlvkonna Santa Fe on saadaval diiselmootoritega, mis vastab suuremat kütusesäästu nõudvatele Euro 6C standarditele. Suure võimsusega 2,2-liitrise CRDi-diiselmootori võimsus on 197 hj (144 kW) ja pöördemoment 436 Nm. Kütusesäästlikkust on parandatud 8-käigulise automaatkäigukastiga (8AT), mis kuulub standardselt mootori juurde kõigi varustustasemete korral. Uue Santa Fe saab nüüdsest soovi korral ka esiveolisena. Style- ja Premium-varustustaseme korral saab valida ka nelikveo.

Uus Hyundai Santa Fe vastab tänu oma turva- ja juhiabisüsteemidele Hyundai SmartSense ™ Euroopa rangeimatele turvastandarditele. Uuenduslik Rear Occupant Alert jälgib reisijate tuvastamiseks sõiduki tagaistmeid ja hoiatab juhti autost väljumisest või tagaukse avamisest. Ristuva liikluse eest hoiatav süsteem ei hoiata juhti mitte ainult tagant lähenevatest sõidukitest, vaid kasutab kokkupõrkeohu korral automaatselt ka pidureid. Safety Exit Assist aitab vältida reisijate väljumist autost tagant lähenevate sõidukite ette, lukustades uksed enne avamist lühikeseks ajaks. Uue Hyundai Santa Fe passiivse turvalisuse suurendamiseks on autole konstrueeritud senisest jäigem kere, mis kaitseb reisijaid kokkupõrkeolukorras. Kuumvuukimistehnoloogia kasutamisega on vähendatud auto kogumassi ja samal ajal tagatakse tipptasemel kokkupõrkeohutus. Tagaaken on varasemast koguni 41% suurem, mis tagab hea nähtavuse.

Hyundai pakub Santa Fe-le mitmekülgseid lisavarustuse võimalusi. Nutitelefoni saab probleemideta ühendada uue Santa Fe info- ja meelelahutussüsteemiga kas Bluetooth-ühenduse või USB-kaabliga, mille puhul on tagatud ka Apple Carplay ja AndroidAuto valmidus. Süsteemi saab lisavarustusena täiendada navigatsioonisüsteemiga. Premium-varustustasemel pakutakse esiklaasile projitseerivat näidikut head-up-display. Andmed nagu sõidukiirus ja navigeerimisjuhised projitseeritakse otse sõidukijuhi vaatlusväljale nii, et juhi pilk püsib kindlalt teel.

Lisavarustusena pakutav kaheksatollise näidikuga infotainment-süsteem hõlmab navigeerimisseadme, meediaseadme ja muude süsteemide lisamise valmidust ning toetab Apple CarPlay ja Android Auto teenuseid. Santa Fe-l on ka Hyundai uus head-up-display-esiklaasinäidik, mis kuvab vajalikud sõidu- ja ohutusandmed selgelt nähtavana juhi vaatlusväljas asuvale kaheksatollisele kuvapiirkonnale.

Uut Santa Fe-d oodatakse Baltikumis müüki 2018. aasta sügisel. Hindu ei ole veel kinnitatud.

* H = Hyundai, trac = traction, vedu

Pildimaterjali leiab siit.