Hyundai tootearendus

Oma uurimis- ja tootearenduskeskustes mitmel pool üle maailma töötab Hyundai välja kohalike autoturgude ootustele vastavaid ning võimalikult turvalisi ja mugavaid sõidukeid. Pidevalt luuakse uusi tehnoloogiad, pidades silmas nii autojuhti kui ka meid ümbritsevat keskkonda. Eesmärgiks on nauditav ja ohutu sõiduelamus ning võimalikult väikesed keskkonnamõjud.

Uued Hyundai mudelid, disainikontseptsioonid ja tehnoloogiad Frankfurdi rahvusvahelisel autonäitusel (september 2015)

Kaks uut turbolaaduriga mootorit

Uus 1,0-liitrine Kappa T-GDI-mootor on esimene Hyundai uue põlvkonna väikestest turbolaaduriga bensiinimootoritest. Kolmesilindrilise 998 cm³ töömahuga jõuallika aluseks on võetud 1,0-liitrine Kappa MPI-mootor, mida on edasi arendatud ja täiendatud mitme uue tehnoloogiaga, sh bensiini otsesissepritsesüsteemi ja väikese üheastmelise turbolaaduriga. Nii standardvõimsusega 100-hobujõuline kui ka suurema võimsusega 120-hobujõuline versioon saavutavad pööretel 1500 p/min suurimaks pöördemomendiks 171,6 Nm, pakkudes täiuslikku kombinatsiooni kiirest reageerimisest ja säästlikkusest.

Neljasilindriline turbolaaduriga 1353 cm³ töömahuga bensiinimootor on märgatavalt kergem kui selle eelkäija, 1,4-liitrine Gamma-mootor. Uue jõuallika baaskaalu on vähendatud tervelt 14 kg võrra ning see on eelkäijast ka tõhusam ja võimsam – selle suurim võimsus on 140 hj ja maksimaalne pöördemoment 242 Nm. Uus 1,4-liitrine T-GDI-mootor on tööjõudluse parandamiseks varustatud eesrindliku üheastmelise kõrgsurve-turbolaaduriga, mis on integreeritud väljalaskekollektorisse. Uude kohta paigutatud ja ümberehitatud turbolaadur parandab seguklapi reageerimisaega ja pöördemomenti madalatel pööretel. Uue ehitusega sissepritsesüsteem pihustab kütust otse silindrisse, parandades põlemist ning suurendades seeläbi mootori võimsust ja vähendades kütusekulu.

Vision G – ettekujutus tuleviku disainist ja tehnoloogiast

Dünaamiline ideeauto Vision G demonstreerib Hyundai tuleviku premium-toodete disaini arengusuundi, tuvustades ühtlasi edumeelseid side- ja juhtimistehnoloogiaid.

Vision_G_Coupe_Consept_frankf_2015_450x300

Vision_G_Coupe_consept_int_frankt_2015_450x300

Vision G on varustatud Hyundai Motori uusimate tehnoloogiatega, mille ülesandeks on pakkuda juhile maksimaalset mugavust ja sõidunaudingut, kuid nii, et erinevate funktsioonide kasutamine segaks autojuhtimist võimalikult vähe. Kõige märkimisväärsem uuendus on keskne juhtpaneel „Remote Wheel“ ja lai ekraan.
See nn kaugjuhtimisratas on keskkonsooli paigaldatud ergonoomilise disainiga poolkerakujuline puuteplaat. See võimaldab interaktiivset kasutamist intuitiivsete puudutuste ja žestide abil ning reageerib ka lihtsa käeviibutuse peale, tagades juhi minimaalse häirimise autojuhtimise ajal.
Vision G südameks on auhindadega pärjatud 5,0-liitrine mootor Tau V8, mis saavutab pööretel 6000 p/min võimsuseks 420 hj ja suurimaks pöördemomendiks 383 Nm pööretel 5000 p/min. Tau V8-mootoripere on valitud Ward’s Auto poolt juba kolmel korral maailma 10 parima mootori hulka.

Hyundai Motor tutvustab uudset Android Auto-tehnoloogiat

Hyundai Motor oli selle aasta alguses esimene autotootja maailmas, kes tutvustas Android Auto-tehnoloogiat enda toodetud sõiduautos – USA Hyundai Sonata mudelis. Nüüd on Hyundai Motor ka esimeste seas Euroopas, kes pakub seda nutitelefoni peegeldavat tarkvara ühes oma sõiduautodest – nimelt on see alates selle aasta novembrist saadaval uues i40-mudelis.

New-i40-Android-Auto_940x537

Android Auto võimaldab Android-tehnoloogiaga nutitelefonide kasutajail ühendada oma telefoni Hyundai heli- ja infosüsteemi ekraaniga, et kasutada Androidi enda või kolmandate osapoolte rakendusi, mis on mõeldud peamiselt muusika voogedastuseks, suhtlemiseks ja raadioteenuste kasutamiseks. Android Auto kasutab ära nutitelefoni võimalusi, pakkudes Hyundai juhtidele ühenduse pidamiseks uusi meetodeid, mis ei sega keskendumist autojuhtimisele.

Uus muskelautode alambränd N

Uue muskelautode alambrändi N lansseerimisega soovib Hyundai Motor edasi arendada oma mootorispordis omandatud teadmisi ning pakkuda põnevaid sõiduelamusi tõelistest autofanaatikutest klientidele.

Hyundai-N-2025-Vision-GT_frakf_2015

Ideeauto Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo näitab üleilmsele publikule automargi ainulaadset visiooni tuleviku muskelautost. Eksklusiivselt PlayStation®-i Gran Turismo videomängude sarja jaoks loodud ideeautol on võimsust tervelt 884 hj, mille allikaks on Hyundai Motori vesinikul töötav kütuseelementide süsteem ning täiendav superkondensaatori süsteem.
Hyundai Motori kirge rallisõidu vastu esindab ka 300-hobujõulise turbomootori ja kerge kerekonstruktsiooniga ideeauto Hyundai RM15, mis annab aimu, kuidas N-alambrändi juhikesksed tehnoloogiad võiksid reaalselt tootmisse jõuda.

Uued kütusesäästlikud kontseptsioonmudelid – 48V Hybrid ja Plug-in-Hybrid (3.3.2015)

Genfi rahvusvahelisel autonäitusel esitleti kaht uuel Tucsonil põhinevat ideeautot, mis demonstreerivad Hyundai tulevikumudelite võimalikke jõuallikatehnoloogiaid.
Ideemudelis 48V Hybrid kasutatud lahendus sobib eriti hästi suuremate sõiduautode ja linnamaasturite jaoks. Selle 48 V liitiumioonaku ja 14 hj elektrimootor suurendavad võimsust 10% ning vähendavad märgatavalt heitmeid, ühtlasi läheb 48-voldise hübriidsüsteemi valmistamine maksma kõigest neljandiku täishübriidi tootmiskuludest.
Teine kontseptsioonmudel – elektriauto Plug-in Hybrid (PHEV) – suudab läbida üle 50 km, kasutades selleks ainult elektrit, ning selle täislaadimine võtab aega vaid kaks ja pool tundi kiirlaadimisega või viis tundi tavalaadimisega. Ideeauto on varustatud 10,7 kWh liitiumioon-polümeerakude plokiga ja 68-hobujõulise elektrimootoriga, mis on toeks 1,7-liitrisele 115 hj diiselmootorile ja selle paariliseks olevale seitsmekäigulisele topeltsiduriga käigukastile. Tänu nende jõuallikate kombinatsioonile tekitab auto CO₂-heitmeid alla 48 g/km.

i30 CNG – surumaagaasil töötav ideeauto (02.10.2014)

Hyundai esitles Pariisi autonäitusel oma uut 1,4-liitrist Kappa T-GDI-mootorit. Uus jõuallikas on töö tõhustamiseks varustatud eesrindliku üheastmelise kõrgsurve-turbolaaduriga, mis on integreeritud väljalaskekollektorisse. Pariisi autonäitusel Hyundai stendis välja pandud ideemudelis i30 CNG esitletud 1,4-liitrine Kappa T-GDI-mootor saavutab surumaagaasi (CNG) režiimil võimsuseks 117 hj ning arendab pöördemomenti kuni 206 Nm. i30 CNG-mudel tekitab CO2-heitmeid vaid 87 grammi kilomeetri kohta ning vastab juba praegu rangetele Euro 6c saastenormidele.

Hyundai Motor tutvustas 48-voldist hübriidversiooni oma i40-mudelist (02.10.2014)

Kontseptsioonmudel i40 48V Hybrid kulutab võrreldes seeriatootmises oleva i40 mudeliga tunduvalt vähem kütust ning tekitab vähem CO2-heitmeid, samas läheb selle valmistamine maksma kõigest veerandi täishübriidi tootmiskuludest. Uue ideeauto aluseks on võetud 1,7-liitrine diiselmootor, millele on lisatud 48-voldine plii-süsinikaku. Selline kooslus suurendab võimsust 15% ning vähendab CO2-heitmete kogust kuni 20%.
Kasutades traditsioonilise generaatori asemel rihmajamiga käivitusgeneraatorit (BSG), käivitub mootor peaaegu ilma mingi müra ja vibratsioonita. Ainult elektritoitel suudab i40 48V Hybrid liikuda väikestel kiirustel ja pikemaajalisel ühtlase kiirusega sõidul. Akupakk laeb end aeglustamise ja pidurdamise käigus ise tänu regeneratiivsele pidurdussüsteemile, kus BSG täidab generaatori ülesannet. Kiirendamisel toetab BSG-käivitusgeneraator mootorit oma täiendava 10 kilovatiga, vähendades kütusekulu ja CO2-heitmeid. Kombinatsioonis suurema turbolaaduriga kasvab süsteemi võimsus 155 hobujõuni, saavutades maksimaalseks pöördemomendiks 360 Nm.

Kuna 48V Hybrid-tehnoloogiad on kulutõhusad, akud väikesed ja kerged (lisavad autole kõigest 46 kg) ning neid saab kombinatsioonis olemasolevate jõuallikatega üsna lihtsalt kasutusele võtta, on neil rohkelt potentsiaali ka kõigi tulevaste Hyundai mudelite jaoks.

Intrado – autosõidu helgem ja puhtam tulevik (4.03.2014)

Intrado, mille esmaesitlus toimus Hyundai pressikonverentsil Genfis, demonstreerib ettevõtte optimistlikku visiooni tulevikust, kus autosõit on muutunud senisest nauditavamaks ja otstarbekamaks. See on midagi palju enamat kui lihtsalt stiiliharjutus – Intrado peegeldab Hyundai veendumust, et edumeelseid tehnoloogiaid intelligentse disainiga kombineerides saab luua vahetuma kontakti sõitjate ja auto vahel. Kasutatud ülikerged materjalid, uued konstruktsioonilised lahendused ja eesrindlik jõuülekandesüsteem tõstavad sõiduki efektiivsust, samal ajal kui sise- ja väliskujunduses on pandud põhirõhk kiire elutempoga tarbijate vajaduste rahuldamisele.

Hyundai_intrado_2014_03 Intrado_450PX

Vesinikkütusel töötava Intrado paneb liikuma uue põlvkonna kütuseelementide ja elektrimootori süsteem, milles on kasutusel 36 kW liitiumioonaku. Tankimiseks kulub kõigest mõni minut ning seejärel saab Intradoga läbida üle 600 kilomeetri, auto heitmeteks on aga ainult vesi. Tänu kergele kaalule ja tõhusale jõuallikale paistab Intrado lisaks suurele sõiduulatusele silma ka särtsaka iseloomu, hea reageerimise ja suurepärase sõidudünaamikaga.

Kütuseelementidega vesinikuauto Hyundai ix35 pälvis maineka auhinna (10.01.2013)

Brüsseli autonäitusel auhinnati kütuseelementidega vesinikuautot Hyundai ix35 väärika FuturAuto 2013 tiitliga. Aunimetuse andmise tähtsaimaks põhjenduseks oli see, et Hyundai kütuseelementidega ix35-mudel on esimene ja ainus seeriatootmises valmistatud vesinikuauto maailmas. Vesinikkütusel töötav Hyundai ix35 Fuel Cell-mudel saavutas võidu 16 eri autotootja konkureeriva mudeli seas. Finalistide seas olid Hyundai, Bosch, Mazda, Mercedes Benz ja Volvo.

Hyundai alustab esimese autotootjana maailmas kütuseelementidega heitmevabade vesinikuautode seeriatootmist (27.09.2012)

“Hyundai Motor Co. teatas Pariisi autonäitusel, et alustab 2012. aasta lõpus oma kütuseelementidega vesinikuauto ix35 Fuel Cell seeriatootmist selle kasutamiseks rendiautona nii avalikus kui ka erasektoris. Selle sammuga saab Hyundaist esimene autotootja maailmas, kes alustab heitmevabade sõidukite valmistamist laiemale tarbijaskonnale.
2012. aasta detsembris alustab Hyundai kütuseelementidega mudeli ix35 Fuel Cell tootmist oma Ulsani tehasekompleksis Koreas, plaanides valmistada aastaks 2015 kuni 1000 sõidukit.
Oma vesinikuauto ix35 Fuel Cell rendileandmiseks kohalike omavalitsuste autoparkidele on Hyundai sõlminud lepingud juba mitme linnaga Taanis ja Rootsis.
Alates 2015. aastast kavatseb Hyundai lükata käima ix35 Fuel Cell-mudeli piiratud masstootmise eesmärgiga valmistada 10 000 sõidukit.

ix35-fuel-cell_front-side_2012_ ix35-fuel-cell_rear-side_2012_

Hyundai ix35 Fuel Cell, mille valmistamiseks kasutatakse ettevõtte enda patenteeritud tehnoloogiat, töötab vesinikkütusel. Kütuseelementide plokk muundab vesiniku elektriks, mis paneb tööle auto mootori. Ainus jääkaine, mis selle protsessi käigus eraldub, on vesi.
ix35-fuel-cell_engine-room_2012_ ix35-fuel-cell_hydrogen-hole_open_2012_

Oma sõiduomadustelt ja suutlikkuselt ei jää ix35 Fuel Cell bensiinil töötavale sõsarmudelile sugugi alla. Vesinikupaagi täitmiseks kulub vaid paar minutit ning ühe tankimisega suudab see läbida kuni 588 kilomeetrit. ix35 Fuel Cell kiirendab nullist sajani 12,5 sekundiga ja saavutab tippkiiruseks 160 km/h.
Kuna vesinikku saab toota mitmel eri viisil ja selle nõudlus autokütusena on veel suhteliselt piiratud, kujuneb vesinikuautode tankimise hind hetkel üsna tehislikult, mitte päris vabaturu reeglite kohaselt. Tänase seisuga maksab 100 km sõitu Euroopas ligikaudu 10 eurot. ix35 Fuel Cell-mudeli vesinikupaaki mahub umbes 5,6 kg vesinikku ning auto suudab sellega läbida ligikaudu 588 km, mis teeb ühe tankimiskorra hinnaks umbes 56 eurot. 2012. aasta alguses püstitas Hyundai ix35 Fuel Cell omamoodi vesinikuautode pikamaasõidurekordi, kui sõitis Oslost Monacosse üksnes olemasolevaid vesinikutanklaid kasutades.

Kütuseelementidega vesinikuauto ix35 Fuel Cell tehnilised andmed

Pikkus
4410 mm
Laius
1820 mm
Kõrgus
1655 mm
Sõiduulatus ühe tankimisega
588 km
Kütusekulu
0,96 kgH2/100 km
Suurim kiirus
160 km/h
Kiirendus 1 – 100 km/h
12,5 sekundit
Energia salvestussüteem
100 kW
Energian varastointi (akku)
24 kW
Külutus
Vety (700 bar, 5,6 kg)
Heitgaas
Veeaur

Hyundai kütuseelementidega elektriauto ELi ametnike proovikasutuses (19.10.2011)

“Hyundai kütuseelementidega ix35 FCEV-mudeli (Fuel Cell Electric Vehicle) abil katsetatakse ja propageeritakse kütuseelemendi tehnoloogia kasutamist tegelikes sõiduoludes. Euroopa Komisjon toetab FCH JU-projekti (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking – kütuseelementide ja vesiniku valdkonna ühisettevõte).

FCH JU tegi Brüsselis toimunud ühistele tehnoloogiaalgatustele pühendatud ürituse ”Joint Technology Initiatives” raames teatavaks uudise, et Euroopa parlamendi liikmed, komissarid, ELi ametnikud ja mitmed teised poliitikud saavad enda käsutusse kuni 2012. aasta märtsini katsetamiseks 30 kütuseelementidega elektriautot Hyundai ix35 FCEV.

Hyundai on seadnud eesmärgiks alustada ix35 FCEV-mudeli müüki 2015. aastal. 2010. aasta Genfi autonäitusel esmaesitletud sõiduki tunnusjoonteks on mitmed tähtsad lahendused, mis põhinevad eelmise põlvkonna Hyundai FCEV-mudelil. Nende hulka kuuluvad muuhulgas 55% kasvanud sõiduraadius ning 80% vähenenud tootmiskulud.”

ix35_fcev_

Hyundai on kütuseelemendi tehnoloogia arendajana saavutanud maailmas juhtpositsiooni juba alates 2000. aastast, kui autotootja tutvustas avalikkusele oma Santa Fe FCEV-mudelit. Kütuseelemendi tehnoloogiat puudutavaid uuringuid ja arendustöid tehakse Hyundai Koreas paiknevas Eco Technology Research-keskuses. 

Käesoleval aastal sõlmis Hyundai koostöölepingu ka Kopenhaageni omavalitsusega. Lepingu kohaselt rajatakse Taanis kütuseelementidega elektriautode kasutamiseks vajalik infrastruktuur.
Hyundai ix35 FCEV-mudel on välja töötatud mitmeid auhindu pälvinud kompaktse linnamaasturi ix35 põhjal. Hyundai ix35 on projekteeritud ja toodetud Euroopas spetsiaalselt eurooplastest autojuhtidele.

Kütuseelementidega Blue2-ideeauto (12.04.2011)

blue2_polttokennokonsepti_

Hyundai esitles 1.–10. aprillil 2011. a. peetud Sŏuli autonäitusel ettevõtte esimest kütuseelementidega sedaanmudelit – Blue2-ideeautot (loetakse “Blue square” ehk siis „Blue ruudus“). Hyundai sihiks on saavutada heitmevabade kütuseelementidega autode turul juhtpositsioon ning keskmisse suurusklassi kuuluv kütuseelementidega Hyundai Blue2-ideeauto annabki aimu autotootja tulevastest sedaanmudelitest. Innovaatilise Blue2 elektrimootor arendab võimsust 90 kW ja vesinikukulu on kõigest 2,9 l/100 km.

Futuristlikus autosalongis on kasutatud mitmeid uusi keskkonnasõbralikke materjale. Auto tervitab juhti, avades talle automaatselt ukse. Traditsioonilised küljepeeglid on asendatud nii külgedele kui ka katusele paigaldatud kaameratega.

blue2_polttokenno_sisa_

 

Hübriidauto Sonata Hybrid (12.04.2011)

sonata_hybrid_ sonata_hybrid_taka_

1.–10. aprillil 2011. a. peetud Sŏuli autonäitusel esitles Hyundai ka oma uut hübriidautot Sonata Hybrid, mille 2-liitrise bensiinimootori ja 30 kW elektrimootori koguvõimsus on 191 hj (sisepõlemismootor 150 hj, elektrimootor 41 hj). Uudismudeli käigukastiks on 6-käiguline automaatkast ning auto keskmine kütusekulu on 4,8 l/100 km. Hyundai Sonata Hybrid on esimene täishübriid, mis on varustatud liitium-polümeerakudega. Auto saabub Koreas müüki esimese poolaasta jooksul.

 

Hyundai ideeauto Curb – midagi linnainimeste maitsele (11.01.2011)

2011. aasta jaanuaris toimunud Detroidi autonäitusel tegi oma debüütesinemise efektne ideeauto Hyundai Curb.

hyundai_curb_0189_etuviisto_netti_(1)

hyundai_curb_concept_interior_netti_

Hyundai uue kontseptmudeli Curb lühitutvustus:

  • Uue põlvkonna kompaktne linnamaastur aktiivse elustiiliga linnainimeste kiire elutempo jaoks
  • Tipptasemel tehnoloogiaga varustatud salong, jõuline väliskuju
  • Eesrindlik Hyundai Blue Link™-tehnoloogia: puutetundlikud andurid, 12-tolline Continentali ekraan ja esiklaasile projitseeritav ekraanipilt vajaliku info kuvamiseks (Heads Up Display)
  • Rohkelt erinevaid panipaiku pagasi mahutamiseks
  • Katusest sisse-välja käiv katuseraam, väljatõmmatav rattahoidja
  • 175-hobujõuline 1,6-liitrine otsesissepritsega bensiinimootor
  • Teljevahe 2640 mm, pikkus 4170 mm, laius 1800 mm, kõrgus 1600 mm
  • Hyundai California disainikeskuse kaheteistkümnes ideeauto

Kütuseelementidega Hyundai ix35 seeriatootmisse aastal 2015 (29.12.2010)

Märgatavalt vähenenud kütusekulu ja suurenenud sõiduraadius
– Ühe tankimisega tervelt 650 km
– Nagu tavaline bensiinimootoriga auto
– Mudeli seeriatootmist on plaanis alustada aastal 2015

hyundai-tucson-fcev_netti_

Hyundai kolmanda põlvkonna heitmevaba FCEV-mudel on varustatud 100 kW kütuseelementide süsteemiga ja kahe vesinikupaagiga (700 bar). Auto suudab läbida ühe tankimisega tervelt 650 kilomeetrit, mis on keskeltläbi sama palju, kui saab ühe paagitäiega sõita ka tavalise bensiinimootoriga sõidukiga.
Võrreldes teise põlvkonna Tucson FCEV-versiooniga, mis suutis ühe tankimisega läbida 370 km, on ix35 FCEV-mudeli sõiduulatus paranenud 55%. Uus versioon läbib ühe liitri kütusega 31 kilomeetrit. Ka auto käivitumisega pole probleeme – sõitu saab alustada kuni -25 °C pakasega.

Kütuseelementidega ix35 põhikomponentidest on üle 95% valmistatud Korea enda tehnoloogiaid kasutades, tehes tihedat koostööd umbes 120 kodumaise autoosade tootjaga.

Palju ruumi võtnud kütuseelementide süsteemi osad on tehtud endisest väiksemaks, et viia mootori jaoks vajatava ruumi mõõtmed samale tasemele traditsioonilise bensiinimootoriga.

Hyundai võtab osa ka USA energiaministeeriumi korraldatavast vesinikkütusel töötavate autode suursõidust (Hydrogen Road Tour). Suursõidul osalevad vesinikuautod on tänase seisuga läbinud juba üle 2 miljoni kilomeetri. Hyundai kavatseb valmistada piiratud koguse ix35 FCEV-mudeleid juba 2012. aastal, seeriatootmiseni plaanitakse aga jõuda aastal 2015. ix35 FCEV-tööversioon oli esmakordselt tutvumiseks väljas 2010. a. märtsis toimunud Genfi autonäitusel.

Hyundai esitleb Pariisis oma Blue DriveTM-tehnoloogiaid (30.09.2010)

Hyundai eesmärgiks on saavutada keskkonda säästvate tehnoloogiate arendajana liidrikoht kogu maailma autotootjate seas. 2010. aasta septembris toimunud Pariisi autonäitusel esitles Hyundai oma uusimaid Blue Drive™-mudeleid: oma maailmadebüüdi tegid Hyundai ix20 Blue ja ideeauto ix35 hübriid. Uustulnukate kõrval olid näitusel väljas ka juba varem esitletud Blue Drive™-mudelid i10 Blue, i20 Blue, i30 Blue ja ix35 Blue.

Jõuülekanne

Kõikides Blue Drive™-mudelites on kasutatud uusimaid energiasäästlikke tehnoloogiaid, mis on välja töötatud Hyundai R&D keskustes. Uues väikeses 1,0-liitrises Kappa-bensiinimootoris ja 1,7-liitrises U2-diiselmootoris on näiteks kasutusel mitmeid uudseid keskkonnahoidlikke lahendusi: uudsed määrdeained, mis vähendavad tõhusalt mootori ja jõuülekande liikuvate osade omavahelist hõõrdumist, pidevalt muudetav klapiajastus, tõhusam kütuse põletussüsteem, optimeeritud käigukasti ülekandesuhted ja mootori jõudlust tõstev efektiivsem mootori juhtsüsteem. Kõikide nende uudsete lahenduste ülesandeks on vähendada kahjulikke keskkonnamõjusid ja ühtlasi tõsta mootorite kasutegurit.

Kõige märgatavam muutus juhi seisukohalt on Hyundai ISG-süsteemi (Idle Stop & Go) kasutuselevõtt. See innovatiivne süsteem seiskab mootori, kui auto on peatunud nt valgusfoori ees, ning käivitab mootori otsekohe uuesti, kui juht vajutab siduripedaali. Nii aitab see süsteem vähendada õhku paisatavate heitgaaside hulka ning kütusekulu eriti just tihedas linnaliikluses.

Väiksem takistus liikumisel

Aerodünaamika parandamiseks ja veeretakistuse vähendamiseks on Blue Drive™-mudelite põhja alla paigaldatud spetsiaalsed paneelid, mis katavad kinni kõik õhutakistust ja seega ka kütusekulu suurendavad õnarused. Osadele Blue Drive™-mudelitele on lisaks paigaldatud madala veeretakistusega rehvid, milles rõhk on tavapärasest kõrgem.

blue_drive_nettilogo_

Blue Drive™-mudeleid on lihtne eristada tänu spetsiaalsele Blue Drive-logole ja lavendlisinisele kerevärvile.

Tõelised tiitlipretendendid

Säästliku i10 Blue jõuallikaks on uus ja ülitõhus 1,0-liitrine Kappa-bensiinimootor, mis toodab varasemaga võrreldes madalamas pööretevahemikus 69 hobujõudu. Mootori pöördemoment on 94,1 Nm ja selles on kasutusel pidevalt muudetava klapiajastuse süsteem (CVVT). Lihvides auto aerodünaamikat ja täiustades jõuülekande mehhanisme, on i10 Blue CO2-heitkoguseks saavutatud kõigest 99 g/km.

Mudelil i20 Blue on 1,4-liitrine diiselmootor, mis on välja töötatud ja konstrueeritud R&D keskuses Saksamaaal Rüsselsheimis. Sellel jõuallikal on võimsust 55 kW (75 hj) ning suurim pöördemoment on 221 Nm. Mootori paariliseks on viimase põlvkonna kuuekäiguline käsikäigukast. i20 Blue CO2-heitmekogus on kõigest 98 g/km. Uue mudeli seeriatootmist on plaanitud alustada 2011. aastal.

i20_blue_genevenetti_2010

Uhiuus ix20 Blue, mida esitleti samaaegselt ix20 standardmudeliga, saabub müüki 2011. aasta alguses. See mudel on varustatud samuti 1,4-liitrise diiselmootori ja kuuekäigulise käsikäigukastiga. Mudeli CO2-heitmekogus 114 g/km on üks mahtuniversaalide (MPV) klassi väiksemaid.

Mudelil i30 Blue on 1,4-liitrine U2-diiselmootor, mis toodab võimsust 66 kW (90 hj) ja arendab pöördemomenti kuni 240 Nm. Mudeli kuuekäiguline optimeeritud ülekandesuhetega käsikäigukast esindab Hyundai kütust säästvate käigukastide viimast põlvkonda. Kõigest 94 g/km CO2-heitmeid teeb selle mudeli võimalike autoostjate jaoks eriti ihaldusväärseks.

i30-blue_paris_2010_netti_

ix35 Blue, mille tootmist alustatakse 2010. aasta lõpus, paistab silma oma muljetavaldavalt väikese CO2-heitmekoguse näitajaga 135 g/km, muutes selle mudeli tugevaks konkurendiks mitte ainult juhtivatele C-klassi linnamaasturitele, vaid ka paljudele C-klassi luukpäramudelitele. 1,7-liitrisel diiselmootoril, mis on samuti välja töötatud ja konstrueeritud Rüsselsheimi R&D keskuses, on võimsust 85 kW (115 hj) ning selle suurim pöördemoment on 260 Nm. Mootori paariliseks on samuti viimase põlvkonna kuuekäiguline käsikäigukast.

1,7-liitrise 115-hobujõulise diiselmootori ja 5 kW elektrimootoriga varustatud ix35 hübriidmudel tekitab ühe kilomeetri läbimisel kõigest 117 grammi CO2-heitmeid. Loodussõbralikku hübriidsüsteemi täiendavad mitmed Blue DriveTM-lahendused, sealhulgas ülitõhus muutuva geomeetriaga turbolaadur (VGT), vähendatud mootorisisene hõõrdumine, kogu kerepõhja kate aerodünaamika parandamiseks, ISG-süsteem (Idle Stop & Go) ja madala veeretakistusega rehvid.

ix35-mild-hybrid_paris_2010_netti_

 

Eesrindlik ideeauto HED-7 (30.09.2010)

Ideeauto HED-7 demonstreerib Hyundai uut väljendusrikast nn voolava skulptuuri vormikeelt. Sujuvad ja elegantsed jooned ei anna mitte ainult ettekujutust Hyundai tulevikumudelite disainist, vaid muudavad auto ülimalt aerodünaamiliseks, aidates vähendada selle CO2-heitmeid kuni 85 grammini kilomeetri kohta ja tagades kütusekulu kõigest 3 l/100 km.

Homsed tehnoloogiad

Ideeauto HED-7 katus on kaetud päikesepaneelidega ning see on varustatud termoelektrilise generaatoriga. HED-7 puhul on üks tähtsamaid näitajaid selle äärmiselt väike CO2-heitmekogus, mis on kõigest 85 g/km. Sõiduki valmistamisel on kasutatud tõhusaid aerodünaamikat parandavaid võtteid, energia kogumise tehnoloogiaid ja senisest kergemaid materjale. Hyundai esimene diisel-elektriline hübriidajam koosneb uuest 1,7-liitrisest mootorist, mille võimsust tõstab kaheastmeline turbolaadur, ja Hyundai liitiumioon-polümeerakude plokist, mis moodustavad ülitõhusa ja eesrindliku kombinatsiooni, eriti koos HED-7 kuuekäigulise kahe siduriga käigukastiga.

Energia säilitamine

BASFi ja Hyundai teadus- ja arendusvaldkonna insenerid on töötanud välja soojust hoidva mootoriümbrise, mis võimaldab mootoril senisest kiiremini optimaalse töötemperatuurini soojeneda ega lase mootoril liigselt jahtuda, kui auto peatub. Kui sellise termoisolatsioonita mootor jahtub kolme tunniga temperatuurini 40 ˚C, siis HED-7 puhul püsib temperatuur tervelt 14 tundi sellest kõrgemana. See võimaldab säästa kütust ning vähendada heitmekogust tervelt 9%.

Energia kogumine

Teine koostöös BASFiga kasutusele võetud uuenduslik tehnoloogia on termoelektriline heitsoojuse taaskasutus. Selle protsessi varal väheneb kütusekulu veelgi – suurtel sõidukiirustel 5%. Termoelektrilise generaatori abil õnnestub tagasi saada lausa pool – umbes 250 vatti – HED-7 poolt sõidukiirusel 80 km/h tarbitavast elektrienergiast. Kuumadest heitgaasidest kogutud energia hoitakse alles termoelektrilise generaatori abil, mis muundab heitsoojuse kasutuskõlblikuks elektrienergiaks, millega saavad töötada sõiduki mitmed lisaseadmesüsteemid.

Hyundai tutvustas 2010. aasta septembris oma uut elektriautot BlueOn (17.09.2010)

BlueOn on Korea esimene elektriauto. Selle tippkiiruseks on 130 km/h ja tööraadiuseks 140 km ühe laadimisega. Kiirendamiseks 0-100 km/h kulub sõidukil 13,1 sekundit.
“”Oleme uhked, et saame tutvustada maailmale oma BlueOn-elektriautot, mis on algusest lõpuni välja töötatud Koreas ja esindab Hyundai uusimat tehnilist oskusteavet,”” märgib dr. Hyun-Soon Lee, Hyundai R&D keskuse aseesimees.

hyundai_blueon_etuviisto_netti_2010

Katsetamine algab

Hyundai on aasta jooksul investeerinud BlueOn-elektriauto arendustöödesse ligikaudu 40 miljardit vonni (umbes 27 miljonit eurot). BlueOn põhineb väikeautol Hyundai i10. Elektriauto versiooni i10-mudelist esitleti esmakordselt 2009. aastal toimunud Frankfurdi autonäitusel. Oktoobrikuu jooksul annab Hyundai Korea riigiasutustele proovikasutusse 30 BlueOn-elektriautot. Neid autosid kasutatakse peamiselt elektriautodele mõeldud laadimispunktide infrastruktuuri väljaarendamiseks ja katsetamiseks kahe järgneva aasta jooksul.

Uuenduslikud LiPoly-akud

BlueOn-mudelil on kompaktne kere, millel on pikkust 3585 mm, laiust 1595 mm ja kõrgust 1540 mm. Auto on varustatud võimsa elektrimootoriga, mille toiteallikaks on uuenduslik 16,4 kWh liitiumioon-polümeeraku (LiPoly), millel on muude akutüüpidega võrreldes mitmeid eeliseid. Mootori maksimaalne võimsus on 61 kW ja maksimaalne pöördemoment 210 Nm.

Hyundai valis varem kasutatud nikkelmetall-hübriidakude (NiMH) asemel kasutamiseks LiPoly-akud, kuna need tagavad sama võimsuse, olles seejuures 30% kergemad ja 40% väiksemad.
BlueOn-elektriauto vastupidavust on põhjalikult katsetatud, läbides sadu tuhandeid kilomeetreid.

Helide maailm

Väikestel kiirustel liigub elektriauto praktiliselt hääletult. Jalakäijate ohutuse tagamiseks on BlueOn-elektriautole paigaldatud spetsiaalne süsteem – Virtual Engine Sound System (VESS), mis tekitab kunstlikult vaikset mootorimüra.

Laadimine

Auto tööraadius ühe laadimisega on 140 km. Laadimisvõimalusi on kaks: tavaline 220 V majapidamisvool ja 360 V tööstusvool, mille puhul toimub kiirlaadimine. Kui laadimine toimub pingel 220 V, kulub aku täislaadimiseks kuus tundi, kiirlaadimisel saavutatakse 80% laetuse tase 25 minutiga.
Laadimispunktide infrastruktuuri rajamisel teeb Hyundai koostööd Sŏuli linna ning teiste avaliku sektori ametiasutustega.

Auto mootorajamiga komponendid on varustatud elektriga nii, et elektriline roolivõimendi, elektriline veepump ja pidurdusenergia salvestusseade on seotud BlueOn-mudelis ühtseks süsteemiks. Sõitmist hõlbustab uuenduslik infosüsteem, mis näitab aku laetuse taset ja laadimispunktide asukohti.
Hyundai Motor Group kavandab BlueOn-elektriautode tootmismahtu järgmisel aastal suurendada. Esmalt valmivad prooviautod ja 2012. aasta lõpuks 2500 autot, mis on plaanis anda erinevate Korea riigiasutuste käsutusse.