Hyundai ajalugu

2015

Hyundai esitleb uut mudelit IONIQ – üks keretüüp, millest on saadaval 3 erinevat elektrilise jõuallikaga versiooni: täiselektriline, pistikust laetav hübriid ja tavahübriid.
Uue põlvkonna i20 võidab maineka auhinna Kuldne Rool 2015.
Hyundai tutvustab uut luksusmudelit Genesis.
Tucson saab Euro NCAPi kokkupõrkekatsetes hindeks maksimaalsed viis tärni.
Täiesti uue Tucsoni esmaesitlus Genfi autonäitusel
Uue põlvkonna i20 mudelipere ja täiesti uus Sonata toovad Hyundai Motorile kolm Red Doti disainiauhinda.
Uue põlvkonna i20 pälvib tootedisaini kategoorias disainiauhinna iF Design Award 2015.
Hyundai Motor pälvib iF-i disainiauhinna žüriilt rahvusvahelist tunnustust oma tootemargile iseloomuliku ainulaadse ja loomingulise disaini eest.

2014

Täiesti uus Genesis võidab disainiauhinna iF Design Award 2014.
Alustatakse uue põlvkonna i20 müüki.
Hyundai saavutab Interbrandi maailma parimate tootemarkide edetabelis 40. koha ja automarkide seas 7. koha.
Ametlik sponsor jalgpalli maailmameistrivõistlustel Brasiilias
Hyundai i20 osaleb autoralli MM-sarjas ning Hyundai Shell World Rally Team saavutab ajaloolise kaksikvõidu „kodurallil“ Saksamaal.
Täiesti uus Genesis ja i10 võidavad Red Doti disainiauhinna.
Välja töötatakse seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast.
Valmib uus 1,0-liitrine T-Gdi-turbomootor.
Hyundai vesinikkütuseelementidega elektrimootor (FCEV) valitakse Ward’s Auto poolt 2014. aasta maailma 10 parima mootori hulka. Esimest korda pälvib võitja tiitli – Ward’s 10 Best Engines Winner – FCEV-mootor.

2013

Tehakse teatavaks autoralli MM-sarja Hyundai meeskond.
Hyundai alustab esimesena maailmas kütuseelementidega elektriauto – ix35 (Tucson) Fuel Cell – seeriatootmist.

2012

Uue ideemudeli – elektriauto i-oniq – esitlus Genfi rahvusvahelisel autonäitusel.
Lansseeritakse uus Santa Fe, i40 sedaan ja Veloster Turbo.
Jalgpalli Euroopa meistrivõistluste – UEFA Euro 2012 – ametlik sponsor
Käiku lastakse tehas Brasiilias.

2011

Alustatakse i40 universaalmudeli müüki. Barcelona rahvusvahelisel autonäitusel esitletakse i40 sedaani.
Euroopas müüdud Hyundai sõidukite koguarv ületab 5 miljoni piiri.
Teist aastat järjest esikoht Auto Bildi kvaliteediraportis
i40 universaalmudel pälvib Saksamaal autotööstuse ekspertidelt kuldse EuroCarBody-auhinna.
Gamma-mootor pääseb Ward’s Auto maailma 10 parima mootori – Ward’s 10 Best Engines – hulka.
ix20 saab Euro NCAPilt hindeks maksimaalsed viis tärni.

2010

Esikoht Auto Bildi kvaliteediraportis
Lõuna-Aafrikas peetud jalgpalli maailmameistrivõistluste ametlik sponsor
Hübriidajamiga ideeauto HED-7 esitlus Genfi rahvusvahelisel autonäitusel
New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel lansseeritakse Sonata Hybrid.
Tutvustatakse keskkonnasõbralikku elektriautot BlueOn.
Pariisi autonäitusel esitletakse väikest mahtuniversaali ix20.
Mootor Tau valitakse Ward’s Auto poolt maailma 10 parima mootori hulka kolmandat aastat järjest.
Tutvustatakse uut 8-käigulist automaatkäigukasti.
Avatakse tehas Venemaal.

2009

Genfi rahvusvahelisel autonäitusel tõmmatakse kate kolmeukseliselt i20-mudelilt.
Genesis pälvib Põhja-Ameerika Aasta Auto 2009 tiitli.
Hyundai saavutab esikoha J.D. Poweri kvaliteediuuringus Initial Quality Study (IQS).
69. koht ajakirja Business Week maailma väärtuslikemate tootemarkide edetabelis
Mootor Tau valitakse Ward’s Auto poolt teist aastat järjest maailma 10 parima mootori hulka.

2008

Lansseeritakse mudelid Genesis, Genesis Coupe ja i30 Wagon.
Avatakse autotehas (HMMC) Tšehhi Vabariigis.
Esitletakse uut R-diiselmootorit.
Mootor Tau valitakse Ward’s Auto poolt maailma 10 parima mootori hulka.
Jalgpalli Euroopa meistrivõistluste – UEFA Euro 2008 – ametlik sponsor

2007

Indias tuuakse turule mudel i10.

2006

Teist aastat järjest Interbrandi poolt koostatud maailma 100 parima tootemargi edetabelis
Hyundai kerkib kogutoodangult kuuendale kohale maailmas.
Saksamaal peetud jalgpalli maailmameistrivõistluste ametlik sponsor

2005

USAs avatakse Alabama autotehas ning katse- ja tehnokeskus.
Debüüt Interbrandi poolt koostatud maailma 100 parima tootemargi edetabelis

2004

Hyundai poolt eksporditud sõidukite koguarv ületab 10 miljoni piiri.
Jalgpalli Euroopa meistrivõistluste – UEFA Euro 2004 – ametlik sponsor
Arendatakse Tucsonil põhinevat kütuseelementidega elektriautot ning Getzil põhinevat gaasi ja elektriga töötavat hübriidautot.

2003

Saksamaal avatakse Hyundai Euroopa tehnokeskus.

2002

Avatakse disaini- ja tehnokeskus Californias.
Ametlik sponsor jalgpalli maailmameistrivõistlustel Koreas ja Jaapanis
Turule tuuakse mudel Getz.
Sõlmitakse mootorite valmistamist puudutav koostööleping Daimler-Chrysleri ja Mitsubishiga.

2001

Esitletakse Korea esimest kütuseelementidega elektriautot Santa Fe.

2000

Asutatakse kontsern Hyundai Motor Group.
Tutvustatakse Hyundai esimest sõiduautodele mõeldud diiselmootorit D-1.
Sõlmitakse strateegiline liit Daimler-Chrysleriga.

1999

Santa Fe debüüt Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel

1998

Sõlmitakse jalgpalli maailmameistrivõistluste sponsorleping FIFA-ga.
Omandatakse ettevõte Kia Motors.
Esitletakse üleni alumiiniumist mootorit Delta V-6.
Avatakse tehas Indias.

1997

Käiku lastakse tehas Türgis.

1996

Hyundai kogutoodang ületab 10 miljoni sõiduki piiri.
Koreas avatakse tehas Asanis ning uurimis- ja arenduskeskus Namyangis.

1995

Esitletakse uut neljasilindrilist bensiinimootorit Beta.

1994

Aastane tootmismaht kerkib üle 1 miljoni auto.
Lansseeritakse mudel Accent.

1991

Töötatakse välja Alpha-mootor – esimene Koreas loodud jõuallikas.
Valmib Sonatal põhinev elektriauto.

1990

Turule tuuakse mudelid Elantra ja Scoupe.

1988

Lansseeritakse Hyundai Motori keskmise suurusklassi luksussedaan Sonata.

1981

Sõlmitakse tehnilise koostöö leping Mitsubishiga.

1983

Asutatakse ettevõte Hyundai Auto Canada.

1977

Euroopas alustatakse Hyundai Pony müüki.

1974

Turule tuuakse Hyundai Pony – esimene Korea sõiduauto.

1967

Asutatakse ettevõte Hyundai Motor Company.